SAP: HANA-ban a jövő

Czipperer Dia, 2013. szeptember 9. 18:42

Az SAP memória alapú szolgáltatása, a HANA egyre inkább kezdi kitaposni magának az utat, bár hazánkban még nem sikerült megvetnie a lábát. A középtávú tervek között szerepel, hogy ez megváltozzon.

Ablonczy Balázs, az SAP ügyvezető igazgatója egy sajtóbeszélgetés keretében vázolta fel az iparági helyzetet, az SAP helyzetét, céljait, eredményeit Siófokon az SAP Forumon, ahová a sajtó képviselői is meghívást kaptak.

 

 

Bár 2012-ben a teljes informatikai piac csökkent, az SAP „nagyon jó évet zárt”, jobban teljesített az előző évekhez képest. A vállalat összbevétele 2 milliárd forinttal nőtt: 15,2-ről 17,1 milliárdra. De hogy lehetséges mindez, hiszen a piaci helyzet fordított képet mutat.

 

Az eredmények sokban függnek attól, milyen területekre fókuszál a vállalat, de sok múlik azon is, kik valósítják meg mindezt, és milyen tudással rendelkeznek.

 

Az SAP-nál 2010 óta van egy innovációra épülő stratégia, melynek fókuszában az iparági megoldások, a mobilitás, cloud, adatbázis és analitikai megoldások állnak.

 

Ablonczy Balázs azt is elmondta, hogy 2015-re ezek az eredmények a duplájára is nőhetnek, és a jelenlegi több mint 40%-os piaci részesedés is csak emelkedhet.

 

A legértékesebb

 

Jelenleg az SAP nemcsak egyszerűen jól teljesít, hanem a leggyorsabban növekvő adatbázis-kezelő cég címét is megkapta tavaly. Emellett olyannyira jó eredményeket tudhat magáénak, amivel jelenleg a német tőzsde legértékesebb cégévé vált, maga mögé utasítva ezzel például az Audit és a Siemenst.

 

A vállalat több mint 50 ezer új ügyféllel gazdagodott az elmúlt évben, és mintegy 16,4 milliárd euró globál bevételt realizálhat. Jelenleg 25 iparágban végez fejlesztést, melyek közül a legújabb a sport és a szórakoztatás.

 

 

Trendforduló

 

Úgy tűnik, egy teljesen új irány az, ami előre viszi a vállalatot, és új lehetőségeket, pespektívákat nyithat meg startupok, vállalkozások előtt is. Az SAP HANA-t 2010 végén jelentette be a vállalat – 2011 májusában jelent meg nálunk is –, és ez nem más, mint egy memória alapú adatbázis rendszer, amely valós idejű információfeldolgozást tesz lehetővé. A vállalat számára ez a „legdinamikusabban növekvő motor”, amely iparágakat is képes teljes mértékben megváltoztatni.

 

Sikeres példákat is megismerhettünk a HANA kapcsán. A német egészségügyben aktívan használják a technológiát a rákos betegségek feltérképezésére. A korábban 3 hetes folyamatot a HANA-nak köszönhetően sikerült lecsökkenteni 3 percre.

 

Hazánkban egyelőre még ismeretlen ez a terep, azonban világszerte 17 vállalat és számos elégedett ügyfél használja már ezt a megoldást. Ablonczy Balázs szerint a középtávú jövőképek között szerepel a vállalat életében az is, hogy a HANA valós változást fog hozni, és hisznek benne, hogy itthon is sikeres lehet a hazai startupok körében is.