A vizsgált cégek 67 százalékának alkalmazottai rendszeresen szörföznek, 65 százalékánál szoftvereket is letöltenek. Elektronikus kereskedelemre egyelőre csupán a vizsgált internetfelhasználó cégek 9 százaléka használja a világhálót.
A kutatás kiterjedt az internet bevezetésének okaira is, amely szerint a közép- és nagyvállalatok 63,6 százalékánál elsődleges cél, hogy az ügyfelekkel való kapcsolattartás gyorsuljon és hatékonnyá váljon. A cégek 62,2 százaléka emelte ki a munkatársak informálódását is és 55,2 százaléka tartotta fontosnak, hogy az elektronikus levelezéssel kiváltható a faxforgalom.
A GTS-Datanet és a TNS Modus felmérése szerint a jövőben is az általános céginformációk megszerzése és az új termékek és szolgáltatások akcióiról szóló hírek lesznek az internetfelhasználók elsődleges céljai, de a legdinamikusabb fejlődés az on-line megrendelések, valamint a beszerzési ajánlatok és a tenderfelhívások területén várható.
Az elemzés szerint a magyarországi internetes piacon az összkiadás alapján a Matávnet a piacvezető 35 százalékos részesedéssel, a felmérést végző GTS-DataNet áll a második helyen 29 százalékkal, majd az Euroweb következik 14 és az Elender 10 százalékkal.