Közép- és nagyvállalatok internetes szokásai

MTI Sajtóadatbank, 2000. augusztus 7. 10:14
Leggyakrabban elektronikus levelezésre, információszerzésre és üzleti partnerkeresésére használják a magyarországi közép- és nagyvállalatok az internetet, a jövőben azonban előtérbe kerülnek az on-line megrendelések - derül ki a GTS-DataNet és a TNS Modus által végzett piackutatásból.
A két cég által készített elemzés szerint e-mail küldésére és fogadására a vállalatok 93 százaléka, üzleti partnerkeresésre és információszerzésre 72 százaléka használja az internetet.

A vizsgált cégek 67 százalékának alkalmazottai rendszeresen szörföznek, 65 százalékánál szoftvereket is letöltenek. Elektronikus kereskedelemre egyelőre csupán a vizsgált internetfelhasználó cégek 9 százaléka használja a világhálót.

A kutatás kiterjedt az internet bevezetésének okaira is, amely szerint a közép- és nagyvállalatok 63,6 százalékánál elsődleges cél, hogy az ügyfelekkel való kapcsolattartás gyorsuljon és hatékonnyá váljon. A cégek 62,2 százaléka emelte ki a munkatársak informálódását is és 55,2 százaléka tartotta fontosnak, hogy az elektronikus levelezéssel kiváltható a faxforgalom.

A GTS-Datanet és a TNS Modus felmérése szerint a jövőben is az általános céginformációk megszerzése és az új termékek és szolgáltatások akcióiról szóló hírek lesznek az internetfelhasználók elsődleges céljai, de a legdinamikusabb fejlődés az on-line megrendelések, valamint a beszerzési ajánlatok és a tenderfelhívások területén várható.

Az elemzés szerint a magyarországi internetes piacon az összkiadás alapján a Matávnet a piacvezető 35 százalékos részesedéssel, a felmérést végző GTS-DataNet áll a második helyen 29 százalékkal, majd az Euroweb következik 14 és az Elender 10 százalékkal.