Folyton arról hallunk, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a mobilalkalmazás fejlesztőkre az okoseszközök elterjedésével, valamint a Google Play és az App Store folyamatosan alkalmazásokkal gazdagodik. Ám a Mediameter új kutatása szerint hazánkban sokan még nem aknázták ki az eszközben rejlő lehetőségeket, vagy teljesen érdektelenek ezen a téren.
Úgy tűnik, hiába mozdulnak el a trendek, bővülnek a lehetőségek, nehezebben vesszük fel a versenyt az újdonságokkal. A Mediameter okostelefon tulajdonosok alkalmazás használatát vizsgáló reprezentatív felmérés rámutat arra, hogy sokan még egyszer sem töltöttek le semmilyen appot telefonjukra.
Az alkalmazást egyáltalán nem letöltők aránya igen magas – 47% – és további 10% olyan akad köztük, akik mindössze egyszer töltöttek le valamilyen appot a telefonjukra. Talán meglepőnek tűnik, de mindössze az okostelefon használók 7%-a tölt le aktívan.
Az alkalmazást le nem töltők majdnem fele (44%) gondolja úgy, hogy számára ezek feleslegesek, nem érdeklik, viszont 25%-uk csupán segítségre szorulna ezek a téren, ugyanis nem tudják, hogy kellene ezeket letölteni. Vagyis itt nem az érdektelenség játszik szerepet, egyszerűen ki sem tudják próbálni ezeket.
Bár nem örvendenek túl nagy népszerűségnek itthon az applikációk, azért akadnak kedvencek azok körében, akik használják őket.
A felnőtteknél a közösségi média appok vezetik a listát 23%-kal, majd ezt a játékok követik (21%). A dobogó harmadik fokára a térkép és navigációs programok állhattak fel a maguk 20 %-ával. Persze, ezeken felül is vannak népszerű appok: ilyenek például a időjárásjelentés alkalmazások, melyet a userek 19%-a használ, valamint különféle egyéb böngészőket is szívesen töltenek le telefonjukra (18%).
A megkérdezett elsősorban az ingyenes megoldásokat keresik, mindössze 12%-uk fizetett már valaha applikációért. Ez azt jelenti, hogy nagyjából 300 ezer felnőtt használt már fizetős appot, melyek átlagos ára 1000 forint körül alakult.
Kiderült, hogy a 325 és 570 forint körül mozgó alkalmazás árak tekinthető reálisnak. Az ennél olcsóbbaknál már felmerül a rossz minőség veszélye, viszont a másik irányban pedig már túl drágának tartják őket.
A Mediameter, Appmeter kutatása természetesen azt is vizsgálta, hogyan is áll össze az ország telefonhasználó tábora. Az eredmények szerint a magyar felnőtt lakosság egytizedének nincs saját mobiltelefonja, a tulajdonosok között pedig még mindig többségben vannnak a hagyományos készüléket használók (54% vs. 33%).
A fiatalabb korosztály körében (18-29 év) magasabb az okostelefon-penetráció, és régiókat tekintve inkább a közép-magyarországi rész emelkedik ki a sorból.
Az internethasználat a mobilon egyre népszerűbb a magyarok körében is, a kutatás azt mutatja, hogy ennek aránya igen magas. Az okostelefon tulajdonosok 90%-a használja valamilyen formában az internetet a telefonján. Hagyományos mobilok esetében pedig 9%.
A kutatásról: A Mediameter kutatása országosan reprezentatív minta alapján, 2 ezer fő személyes megkérdezésével történt.