Az elmúlt két évben évben az Apple benne volt a leghíresebb márkák rangsorában,a dobogósok között foglalt helyet. 2013-ra pedig egyértelműen megcsípte magát az első helyet.
Az Interbrand 2013 világszintű márkarangsorában az Apple-nek sikerült megelőznie a Coca-Colát, ezzel az első helyet is megszerezte magának. A maga 98,3 milliárdos becsült márkaértékével jelenleg a világ legértékesebb márkája az Apple.
A vállalat jelentőset ugrott rangsorban 2011-hez képest, amikor még csak a nyolcadik helyen állt, és a becsült márkaértéke 33 milliárd dollár volt.
A Coca-Cola pályája viszont lefelé ível, ugyanis idén a Google is megelőzte a sorban. Míg utóbbi becsült márkaértéke 93,3 milliárd, addig a Coca-Coláé 79,2 milliárd dollár.
Az ábrát elnézve látszik, hogy talán nem is olyan sokára a Google is az első helyre kerülhet, hiszen alig van különbség a két vállalat között. Ráadásul a keresőóriás 6 évig az Apple előtt járt márkaérték tekintetében, és sokkal fokozatosabb ívet mutat, mint vetélytársa, így elképzelhető, hogy az Apple hirtelen jött népszerűsége amilyen hamar jön, olyan hamar el is múlik.
A dobogósok után következik az IBM (78,8 milliárd), majd őt jelentős lemaradással a Microsoft követi (59,5 milliárd). Az első 10-ben foglal még helyet a General Electric, a McDonald’s, Samsung, Intel és a Toyota.
Érdekes módon a Facebook márkaérték terén csak a 52. helyen áll, még az Amazon is jelentősen előtte jár, a 19-en helyen csücsül. Bár mindketten felszálló ágban vannak, hiszen növekedtek a tavalyi évhez képest: az Amazon 27%-kal, a Facebook 43%-kal.
Forrás: Mashable.com