HITA: hiánypótló exportpromóciós lehetőség magyar infokommunikációs cégeknek

MTI Sajtóadatbank, 2013. október 5. 09:23

Nemzetközi példákat alapul véve Magyarországon először a Nemzeti Külgazdasági Hivatal (HITA) fejlesztésében érhető el az angol nyelvű, online ICT Export Directory, amelynek célja a magyar infokommunikációs cégek exportjának elősegítése külföldi partnerek számára elérhető adatbázis kialakításával - közölte a HITA.

A HITA kiemelt projektje eredményeként a honlapon bármely magyar ICT-cég regisztrálhat az adatbázisba, melyen keresztül a külföldi partnerek közvetlenül kereshetik meg. Az Export Directory első külföldi bemutatását az Egyesült Arab Emirátusokban, az idén októberi GITEX kiállításon tervezi a HITA.  A közlemény szerint a honlap a hita.hu/Hungarian ICT Export Directory címen érhető el.
 

Az infokommunikációs piac (ICT) a magyar gazdaság domináns ágazata, a GDP 10 százalékát adja, ugyanakkor ennek 90  százalékát a Magyarországon jelen lévő multinacionális cégek hardverexportja teszi ki. A maradék 10 százalék a nagyobb hozzáadott értékkel bíró, sokkal gyorsabban növekvő szoftver- és szolgáltatásexportból származik, amelyben fontos szerep jut a hazai kis- és közepes vállalkozásoknak és a már szép sikereket elért magyar startup cégeknek is - közölte a HITA.  Hozzáteszik, hogy a KSH adatok alátámasztják az iparág dinamikus fejlődését: az ICT az egyetlen iparág, mely  minden negyedévben növekedni tudott az elmúlt időszakban.