Lesújtott a Pingvin algoritmus

forrás: Prím Online, 2013. október 7. 10:19

A Google frissítette Pingvin algoritmusát, amely a webszemét kiszűrésére hivatott. A Pingvin immáron ötödik alkalommal böngészte át a világhálót.

A Google webszemét ellen küzdő osztályának vezetője Matt Cutts egy rövid Twitter üzenetben jelentette be, hogy a Google ismét lefuttatta a Pingvinnek nevezett algoritmusát – írja az ite.hu. Ezt az állatot a Google 2012-ben indította útjára, és ez volt az ötödik alkalom, amikor az algoritmus átböngészte a világhálót.

 

Az algoritmus célja, hogy kiszűrje azokat a weboldalakat, amelyeket természetellenes módon jutattak fel a találati lista élére. Ezek általában linkek vásárlásával, és a számukra fontos kulcsszavakra helyezett linkekkel nyerték el előkelő helyezésüket a találati listán. A Google szerint ez a találati lista manipulálása, amelynek megtisztításra dolgozták ki a Pingvin algoritmus, amely ezeket az oldalak keresi, és amennyiben sikerrel jár, úgy hátrébb rakja őket a találati listán.

 

Súlyos következmények

 

Hivatalosan az algoritmus csak a keresési találatok 1%-át érintette, ám az észlelhető hatás ennél jóval jelentősebb, hiszen ezekkel a manipulatív technikákkal elsősorban azokon a területeken élnek, amelyre sok a keresés, vagy jelentős üzleti haszonnal járnak. A mostani frissítés a Pingvin 2.1 elnevezést kapta, de valójában a Pingvin algoritmus ötödik futásáról van szó.

 

A Pingvin algoritmus bár a találati listát tisztábbá teszi, azonban sok esetben igen súlyos következményekkel is jár. Sokan ma már online weboldalukra építik fel megélhetésüket, és ha nem csak tiszta technikákat alkalmaztak, akkor a Pingvin algoritmus az üzleti forgalom lenullázást is eredményezheti, ami akár anyagi csődöt is eredményezhet. Az Egyesült Államokban nem egy eset ismert, hogy az algoritmus frissítések az öngyilkosság szélére sodortak üzletembereket.

 

A fekete kalapos módszer

 

A keresőoptimalizálás célja, hogy egyes weboldalakat előkelő helyre juttassanak a találati listán. Nem kis dologról van szó, hiszen csak az Egyesült Államokban csak az online hirdetésekre mintegy 8000 milliárd forintnyi összeget fordítottak a tavalyi évben. A jó helyezés tehát létfontosságú lehet, ezért egyre több pénzt fordítanak a weboldal tulajdonosok a keresőoptimalizálásra.

 

Ennek két ága van. Vannak a fekete kalapos módszerek, amelyek a Google irányelveivel szemben manipulatív technikákkal próbálnak egy-egy oldalt előrébb juttatni, míg a fehér kalaposok csak tiszta technikákat alkalmaznak. A Pingvin algoritmussal a Google a fekete kalapos módszereket igyekszik kiszűrni.