Az elektromos autó nem mostani találmány, csak sajnos eddig nem kapott akkora figyelmet, mint kellett volna. Már akkor is léteztek, amikor a légszennyezettség, az üvegházhatású gázkibocsátás még nem jelentett problémát.
A kezdetek egészen 1828-ra nyúlnak vissza, vagyis már közel kétszáz éve kezdődött a történet. Az első elektromos autó ősét – amely a későbbi elektromos mozdonyok és a mai áram hajtotta autók alapját is képezi – egy magyar feltaláló, Jedlik Ányos alkotta meg 1828-ban. Jedlik a modell által utat engedett a jövő feltalálóinak, akik a technológiát a mai napig tökéletesítik.
Aztán jött a négykerekű elektromos szekér, amely a német Andreas Flocken alkotása, pontosan 60 évvel Jedlik után.
Persze, később a dizájn is egyre fontosabb lett, ahogyan a gyorsaság is. Egyre korszerűbbb járművek láttak napvilágot, de sajnos igazi áttörést egyik sem hozott. Pedig voltak egészen egyedi dizájnpróbálkozások is (lásd a képen).
CitiCar, egy érdekes dizájnötlet
Még a 2010-es Nissan Leaf a nulla károsanyag kibocsátásával sem került s figyelem középpontjába, ám a hibrid Toyota Prius már annál inkább: szinte berobbant a köztudatba.
És hogy hol tartunk most? BMW i3 és a Tesla S hódít jelenleg, melyek valóban az innováció és fejlődés szimbólumai. Úgy tűnik, az idők változnak, ma már "trendi" a környezettudatosság, így ezek a technolgiák is egyre nagyobb figyelmet kapnak.
A korábbi modellekről, a fejlődés menetéről részletesen az Ecolounge oldalán olvashattok.