A Google tegnap új oldalt indított útjára kifejezetten újságírók és riporterek számára. A Google Media Tools emellett bárki számára hasznos lehet.
A Google új oldala, a Media Tools úgy segíti az újságírók munkáját, hogy minden olyan fontos Google eszközt egy helyre gyűjt össze, amely segítheti őket az adatgyűjtésben, mind az írott, mind pedig az online sajtó területén.
Az oldalon hat kategóriába rendezve találhatók az egyes eszközök, és van egy főoldal is: gyűjtés és szervezés, bevonás, vizualizáció, publikálás, fejlesztés, további lehetőségek. A kategóriákon belül több eszközt találunk, például a gyűjtés és szervezés részen belül elérhető a Google kibővített keresője, amellyel pontosabbá tehetjük keresésünket.
Itt már sokkal kifinomultabb módszerek állnak rendelkezésünkre kereséseinkhez, legyen szó szövegről vagy képről. Szerzői jog és terület szerint is kutathatunk, de akár időpont-intervallum alapján is szűkíthetjük keresésünket.
A képeke esetén szintén kereshetünk összetett módon. Itt az ite.hu azt emeli ki, hogy van lehetőség, hogy licenszjog alapján keressünk egy adott képre, ami különösen hasznos a képek felhasználása tekintetében.
A Google Trend is hasznos lehet a keresésnél, hiszen megtudhatjuk, hogy melyek a legnépszerűbb keresések. Ez aktuális infókat mutat számunkra: az elmúlt napok toplistáját szavak, személyek márkák stb. tekintetében.
A vizualizáció kategória segítségével az újságírók feldobhatják cikkeiket, ugyanis itt ábrákat, diagramokat készíthetnek az anyaghoz. Ezekbe érdemes jobban belemélyedni, hiszen sokat segíthetnek egy anyag színesebbé tétele során.
A Media Tools tehát számos izgalmas lehetőséget kínál bárki számára, melyek közül már csak válogatni kell.