Az ArvaliCom kutatásából kiderül, hogy nem létszükség a magyarok számára a Facebook, sokan úgy nyilatkoztak, meglennének nélküle. Ennek ellenére a felhasználók 88%-a napi szinten használja az oldalt, van, aki még a szex helyett is ezt választja.
Egy hazai kutatás segít eligazodni a Facebook dzsungelében. Számos nemzetközi felmérést olvashatunk, ám kis hazánk közösségi média (és kimondottan a facebookozási szokásokról) vajmi kevés információval rendelkezünk.
A hazai eredmények cáfolni látszanak azt, hogy az emberek vándorolnának el az oldalról. Nálunk ugyanis növekedett a Facebookon eltöltött idő (45%), és további 40%-é pedig nem változott. Igaz, akad, aki csökkenteni szeretné jelenlétét az oldalon, hiszen túl sokat lóg rajta: 40% alkalmanként és átlagosan egy óránál többet tölt az oldalon. Nagy részük azonban (80%) úgy véli, hogy a jövőben is ugyanennyit szeretne az oldalon tölteni.
Hiába ezek az eredmények, arra kérdésre, hogy el tudnák-e képzelni Facebook nélkül az életüket, 55% válaszolta azt, hogy minden további nélkül. Ám itt is jelen van egy erősen függő réteg, 3,6% be is vallotta ezt (nagyjából 170 ezer felhasználó), valamint 14,3% arról is nyíltan beszélt, hogy akadt már olyan eset, amikor szex helyett a közösségi oldalt választotta, 6%-nál pedig rendszeresen dominál az utóbbi.
A Facebookon jelenlévő oldalak iránti érdeklődés nem csökkent, továbbra is szeretnek like-olni az emberek. A felhasználók 34% több mint 50 oldalt kedvelt már. Ugyanakkor egyre kevesebben vesznek részt nyereményjátékokban, 80% már kevesebb alkalommal vagy csak nagyon ritkán él ezekkel.
Meglepő, de a Facebookon jelen lévő hirdetések nem zavarják a felhasználók többségét (64%), a maradék érzi már soknak.
„A Facebook a legnagyobb hazai médiummá nőtte ki magát igen intenzív, napi szintű használat mellett. A kapcsolattartó eszközként indult rendszer mára a vállalatok és márkák arculati tőkéjének fontos építőköve lett. A Facebook a rajongókkal történő közvetlen kommunikációs lehetőség mellett olyan célzási és kereskedelmi potenciált is rejt magában, amelyekről korábban álmodni sem mertünk volna”, állítja Karvalics Attila, a kutatást végző ArvaliCom ügyvezető igazgatója.
Megkérdezték a felhasználókat arról is, milyen jövőt jósolnak az oldalnak. És bár 26% szerint egy új szereplő kiszorítja majd a nyeregből, 75% mégis bízik abban, hogy a Facebook mindent túlél, és a kihívók nem fogják megtörni uralmát.
A használat a párkapcsolatokban is okozhat gondokat. Több kapcsolatban voltak már feszültségek ezen a téren (15%), és 3%-nál szakításhoz is vezetett. A megkérdezettek 36%-a gondolja, hogy párja nem lép be az oldalára, 33% pedig nem tud róla.
Sokakat idegesítenek az oldalon a különböző játékfelkérések, aminek többen hangot is adnak az üzenőfalon, ám a kutatás szerint nem ez az, ami legjobban idegesíti a felhasználókat. A gyakran posztoló ismerősök (25%), a nyereményjátékok (35%) és hirdetések (53%) állnak az első három helyen. Az idézetek követik őket a sorban 20%-kal, majd az állatok (115) és babák (8%) zavarják még a felhasználókat.
A felhasználók egyharmada táblagépről vagy mobilról használja az oldalt. Sajnos erről további részleteket nem derített ki a kutatás.