A Microsoft YouthSpark programja ismét az Állatkertre összpontosít

Czipperer Dia, 2013. november 20. 10:12

A Microsoft fiatalokra irányuló kezdeményezése, a YouthSpark program már egy éves. Célja, hogy tudásátadással, technológiai segítséggel segítse a fiatalokat a mindennapi életben való boldogulásban. A program már segítette támogatásával az Állatkertet, most az örökbefogadási programot költöztették felhőbe, amely jelentősen megnövelte az érdeklődést: az elmúlt évben 2774 örökbefogadás történt.

Tavaly novemberben a YouthSpark programnak köszönhetően újult meg a Varázshegy az Állatkertben, amely keretében fiatalos alkalmazások segítségével ismerkedhetnek az érdeklődök a biológiával. A Varázshegy már túl van az 1 milliomodik látogatón, ami azt mutatja, népszerűek a kezdeményezések. A Microsoft ebben az évben 10 ezer dollárt adományoz az „Alapítvány a Budapesti Állatkertért”-nek, amelyet az informatikai háttere korszerűsítésére fordít.

 

 

A program egy új kezdeményezése volt, hogy az állatkerti örökbefogadási program teljesen megújult. A „Fogadj örökbe” alkalmazás okostelefonokról, táblagépekről is elérhető, ez pedig a fiatalok figyelmét is felkeltette, hiszen idén majdnem háromezer örökbefogadás történt. Ennek összértéke 29 millió 997 forint volt.

 

 

Kammerer Zoltán is Állatkerti Nevelőszülő lett

 

A következő évre is tartogatnak meglepetéseket – a Microsoft és az Állatkert. Bemutatták a „Tengerkékítő” applikációt, amely magyarul és angolul is elérhető.  2000-ben volt a „pingvin olajmentesítő” akció, ez hívta életre az alkalmazás megszületését.

 

Biztosan sokan hallottak arról a nagy port kavart esetről, amikor 2000. június 23-án elsüllyedt a „Treasure” nevű hajó, amely éppen Brazíliából tartott Kína felé. Akkor 1300 tonna olaj folyt a tengerbe. Ez nagyjából 75 000 pingvin lakóhelyét szennyezte be.

 

Az eset hatására a világ minden tájáról siettek önkéntesek a helyszínre. Összesen 12 500 segítő gyűlt össze, akik három napig folyamatosan dolgoztak, miközben egyesével megtisztították az olajjal szennyeződött pingvineket, meggyógyították a beteg állatokat, majd pedig visszaengedték a madarakat a saját élőhelyükre, amelyet, addigra rendbe hoztak számukra.

 

Az alkalmazásban az a feladat, hogy mi vagyunk az önkéntesek, és egy erősen szennyezett partot kell megtisztítanunk. A szemetet el kell takarítani, megszüntetni a légszennyezést, és a tengerben úszó olajat is el kell tüntetni.  Miután eltávolítottunk egy szennyeződést, információkat látunk azzal kapcsolatban, hogy az adott dolog milyen módon károsítja a tengert és az élővilágot.

 

A játék maga nem hosszú, mindössze néhány perces, és a végére a tengerpart teljesen megtisztul. A kezdeményezés célja, hogy az emberek próbáljanak meg jobban figyelni környezetükre, és a játékban tanultakat a későbbiekben hasznosítani tudják.