A PlayStation4 (PS4) nemzetközi eladásai meghaladták a 2,1 milliót, miután az új konzol Európában, Ausztráliában és Latin Amerikában is piacra került.
A PlayStation új játékkonzolja már az első napon sikeresen indított, az eladások száma már akkor átlépte az egymilliót. Már december első napján túllépett a 2,1 millió példányon a PS4 konzol. Ez a példányszám tartalmazza a november 29-én Európában és Ausztráliában eladott 700 ezer darabot is.
A PS4 november 15-én jelent meg az Egyesült Államokban és Kanadában, majd november 29-én Európában, Ausztráliában és Latin Amerikában – jelenleg pedig 32 országban kapható.
A játékkonzol magyarországi bemutatásának napja várhatóan december 13. A játékosok először az Allee bevásárlóközpontban található 576 boltban találkozhatnak majd a PS4-gyel, a december 12-én megtartott éjféli nyitvatartás során. Az eseményre csak a konzolt előrendelő első 300 kiválasztott kap meghívást. A cosplay versennyel és egyéb programokkal színesített bemutatón több mint 200 játékos pedig már át is veheti új konzolját.
„A PS4-é a Sony PlayStation történetének legsikeresebb észak-amerikai bemutatkozása, melyet hasonló siker követ a többi kontinensen” – emelte ki Andrew House, a Sony Computer Entertainment Inc. elnök-vezérigazgatója. A szakember hozzátette, hogy már előrendelésekben sokkal több készülék fogyott el, mint amennyit a Sony jelenleg szállítani képes, de a cég mindent megtesz azért, hogy karácsonyra elég konzol kerüljön a boltokba. „Rendkívül hálásak vagyunk a PlayStation rajongóknak az újra és újra megmutatott végtelen szeretetükért és támogatásukért” – tette hozzá Andrew House.
A rajongást egyébként mindennél jobban mutatja, hogy az újdonsült PS4 tulajdonosok a néhány nap alatt már több mint 6,5 millió képernyőfelvételt osztottak meg a Facebookon, a Twitteren, a Ustreamen és a Twitchen, ami annak köszönhető, hogy az új vezeték nélküli PS4 kontroller egyetlen “Share” gomb lenyomásával lehetővé teszi a játékmenet megosztását.