Elektronikus közokiratként is lekérdezhető a cégkivonat a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium online céginformációs rendszeréből, így ezért nem kell már cégbíróságra menni - közölte a szolgáltatás informatikai hátterét biztosító Microsec Zrt. az MTI-vel csütörtökön.
Hegedüs Márton, a Microsec Zrt. üzletági igazgatója szerint a fejlesztés akár ötödével is csökkentheti a cégkivonatok beszerzési költségét. Tájékoztatása szerint a cégkivonat, cégmásolat és cégbizonyítvány kiadmányok rendelkeznek a Céginformációs Szolgálat minősített tanúsítványon alapuló, fokozott biztonságú elektronikus aláírásával és időbélyegzőjével, így elektronikus közokiratnak minősülnek.
Az online céginformációs rendszerből két kattintással hozzáférhető cégkivonat felhasználhatósága a papír alapúval teljesen megegyező. További egyszerűsítő és költségcsökkentő tényező, hogy az elektronikusan beszerzett, közhiteles dokumentum korlátlan számú elektronikus másolata szintén hiteles okiratnak minősül, így egy lekérdezett példányt több helyre is be lehet nyújtani.
A közlemény szerint a hiteles cégkivonatok online lekérdezhetősége az idei év második jelentős egyszerűsítése a cégeket érintő eljárásokban, miután a hatóságok februártól szintén elektronikus úton szerzik be a cégiratokat az adatszolgáltatóktól. Azóta a vállalkozásoknak az eljárások indításakor nem kell a kérelemhez cégkivonatot, aláírási címpéldányt vagy ügyvéd által ellenjegyzett aláírásmintát csatolniuk.