Az eBaynek a tavalyi ismételt üzemszünetek óta kell szembenéznie rendszerproblémákkal. Akkoriban gyakran az egész rendszer órákon át elérhetetlen volt, míg a mostani zavarok csupán csak rövid leállásokat okoznak.
A tegnap a felhasználók számára közzétett hirdetményen az áll, hogy a problémák augusztus 2. óta tartanak, mivel a lezárt tranzakciókat főszerverükről egy másodlagos szerverre mozgatják át. Az áthelyezés célja a website teljesítményének és skálázhatóságának növelése, de mikor észrevették a zavarokat, azonnal megkezdték azok elhárítását.
"Nagyon lehangoló minden eBay-dolgozó számára, ha az oldallal kapcsolatos problémákról kell tájékoztatást adnia", áll a vállalat közleményében. "Megértjük, milyen fontos az emberek számára az oldal tökéletes működése, és azon dolgozunk, hogy biztosítsuk a folyamatos stabilitást. Bocsánatot kérünk az utóbbi időben előforduló technikai problémák miatti kellemetlenségekért."
De sok eBay-eladó elégedetlen a nyilatkozattal, és a fórumokban a megszakított aukciók miatti bevételkiesés visszatérítését követelték a vállalattól. Ez érthető is, mivel amennyiben az általuk felkínált termékeket kevesebben tekintik meg, vagy teljesen elérhetetlen az oldal, akkor nyilvánvalóan kevesebb pénzért is tudnak túladni azokon.
Az eBay üzletpolitikája szerint csak abban az esetben térítenek vissza díjakat, ha az oldal két vagy több órára volt elérhetetlen. De Pursglove közölte az eladókkal, hogy ha valaki hátrányosan érintve érzi magát a kiesések miatt, pénzvisszatérítést kérelmezhet a vállalattól.