Több mint másfélszeresére nőtt az online hitelek aránya

MTI Sajtóadatbank, 2013. december 9. 07:25

A Cetelem Bank felmérése szerint az idén több mint másfélszeresére nőtt az online áruhitelek aránya a tavalyihoz képest, az átlagos hitelösszeg pedig 15 százalékkal lett magasabb.

A Magyar Cetelem Bank Zrt. MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a zsúfolt boltok helyett egyre többen inkább a webáruházakban, részletre veszik meg a kiszemelt karácsonyi ajándékokat. Az idén akár 200 milliárd forintot is elérheti az online kasszákban elköltött pénz az eNet legfrissebb előrejelzése szerint. A Cetelem felméréséből kiderül: online részletre leginkább értékesebb eszközöket vásárolnak, átlagosan 120 ezer forintért. Míg évközben a 0 százalékos akciók miatt élénkült a netes áruhitelek piaca, az igazi forgalomnövekedést az egyre később kezdődő karácsonyi szezon hozza: az éves online költések negyedét ajándékra költik az emberek. Az áruhiteles toplistát az év utolsó hónapjaiban is a lapostévé, a mobiltelefon és a táblagép vezeti a Cetelem szerint. Ezek mellett várhatóan egyre több fitneszgép, szobakerékpár is az online részletre vett ünnepi meglepetések közé kerül majd.
 

Fontos átrendeződés mutatható ki a Cetelem szerint az online vásárlók körében, ami az online áruhitel-kihelyezésre is hatással lesz. Míg korábban a webáruházakban főként fiatalok és inkább férfiak vásároltak, évről évre nagyobb a nők aránya és az 55 év felettiek is helyet követelnek maguknak a virtuális térben. A bank közleménye idézi Lukácsi Zoltán marketingigazgatót, aki elmondta: további növekedést vár a szegmensben, mivel a tavalyihoz képest már közel kétszeresére nőtt azoknak a webáruházaknak a száma, ahol online áruhitelt lehet igényelni.