A karácsony slágertermékei várhatóan idén is a tabletek és az okostelefonok lesznek világszerte. Ez a trend nem okoz meglepetést, mert egyre többen töltik az idejük jelentős részét online. A Xeroxhoz tartozó, vásárlási szokásokat vizsgáló kutatóvállalat, a WDS az ünnepek közeledtével arra volt kíváncsi, hogy az emberek mi alapján választanak okostelefont és milyen vásárlási preferenciákat fogalmaznak meg ezekkel a termékekkel kapcsolatban Amerikában.
A WDS szakemberei több száz, minden korosztályt érintő, személyes megkérdezésen alapuló interjút készítettek az amerikai vásárlókkal, hogy pontos képet kapjanak arról, az emberek mely okos készüléket veszik meg és miért. Arra a kérdésre, hogy hol vásárolják meg ezeket a terméket a többség (67 százalék) úgy válaszolt, hogy boltban, ahol szakmai segítséget kaphatnak és a készülékeket is kezükbe vehetik. Bár egyre többen shopingolnak a világhálón, okostelefonokat még csak a megkérdezettek 19 százaléka szerezi be a netről. A válaszadók többsége ugyanakkor, korosztályra tekintet nélkül előszeretettel szörföl a honlapok közt és gyűjt információkat arról, hogy melyik készüléket lenne érdemes az áruházban később megvenni.
A WDS saját felmérése szerint nem igazolható az a tény, hogy a legújabb fejlesztésekkel felszerelt mobilok iránt a legnagyobb a kereslet. A válaszadók 61 százalékánál nem elsőrangú szempont, hogy a legfrissebb technológiájú okostelefont birtokolják. Az idősebb korosztályok körében a márkánknak a szerepe is csökken. Az árnak viszont nagy jelentőséget tulajdonítanak a hatvan év felettiek. Az aktív dolgozók és a fiatalok esetében a költségek, pénzügyi kérdések hátrébb sorolódnak, ellenben náluk a hálózati sebesség kritikus kérdésnek számít. Nem meglepő ugyanakkor, hogy az okostelefonok színén, típusán, képességein túl valójában minden korosztály számára a legfőbb kiválasztási szempontot a hálózati lefedettség és a szolgáltatás megbízhatósága jelenti.