Egy a Ricoh által szponzorált kutatás szerint az európai kis- és középvállalkozások gyorsabb tempóban haladnak a kulcsfontosságú digitális átalakulás versenyében a nagyobb üzleti vállalkozásokhoz képest. Közel minden harmadik kisvállalkozás (64%) úgy gondolja, hogy három éven belül sikerül digitalizálnia a még meglévő papíralapú dokumentumait, ehhez képest a nagyobb üzleti vállalkozások alig fele nyilatkozott hasonlóan. A kis- és középvállalkozások vezetőinek 78 százaléka szerint alkalmazottaik a munkahelyük által támogatott mobil eszközeiken elérhetik a szükséges dokumentumokat.
A digitális átalakulás lehetővé teszi a kis- és középvállalkozások számára a jövő kihívásainak való megfelelést, egy még termelékenyebb és agilisabb munkahelyi modell megteremtéséhez, ami által az alkalmazottak egyre bővülő tudásmegosztása és az ügyfelek igényeihez való rugalmas alkalmazkodás válik lehetővé. A tanulmány azonban rámutatott a kis- és középvállalkozások egy kockázatosabb területére, ugyanis alkalmazottaik nagyobb arányban (62%) választják személyes meghajtójukat az információ eltárolására, mint az a nagyobb üzleti vállalkozásoknál tapasztalható (55%), ami persze szintén jelentős arány. Az ilyen tevékenységek megakadályozhatják a hatékony információ-megosztás előnyeit, sőt a fontos üzleti betekintés szempontjából az értékes, üzletileg kritikus dokumentumok elvesztését is eredményezheti, amikor az adott alkalmazott elhagyja a céget. Az iWorker (intelligens munkavállaló) növekvő számú jelenléte – a megbízható és szakképzett alkalmazottak, akik a nap bármely szakában hozzáférhetnek az üzleti szempontból és az ügyfeleik számára szükséges információkhoz – határozza meg többek között az ilyen akadályok kiküszöbölését. A tanulmány szerint 2018-ra a kis- és középvállalkozások vezetőinek 30 százaléka úgy tervezi, hogy alkalmazottaik nagyobb hányada már meg fog felelni az iWorker definíciójának. Ennek megvalósításához azonban még hosszabb utat kell megtenni, aminek a célja egy még együttműködőbb és rugalmasabb munkakörnyezet létrehozása.
A tanulmányból az is kiderül, hogy a kis- és középvállalkozások vezetői számára a legfőbb akadályozó tényezőt a dokumentumok és más fontos információs rendszerek mobil eszközökről való elérhetőségének hiánya jelenti, ami különösen a hatékony információ-megosztás szempontjából hátrányos. Tehát miközben a kis- és középvállalkozások sokkal optimistábban tekintenek üzleti működésük teljes digitális átalakulására az elkövetkező három éven belül, ezen akadályok felismerése azt jelenti, hogy a jövőben is szükség van a vállalkozások és az alkalmazottak támogatására az üzletileg kritikus és egyéb dokumentumfolyamatok felülvizsgálása és optimalizálása érdekében.
A jövőbeni digitalizálás hatékonyságának megteremtése érdekében a kis- és középvállalkozásoknak felül kell vizsgálniuk a meglévő technológiájukat, és azt, hogy a folyamataik illetve munkamódszereik révén a legjobb eredményt tudják-e elérni üzleti vállalkozásukban. Tény, hogy az összes üzleti vezető az üzletileg kritikus dokumentumfolyamatok optimalizálását (felülvizsgálva a munkamódszereket a kulcsfontosságú üzleti kölcsönhatásokat tekintve) az első számú csúcstechnológiai tevékenységként emelte ki, ami az üzleti növekedésükre a legpozitívabb hatást gyakorolhatja.
Emellett azonban az információ kezelésénél felmerülő kulturális akadályokat is le kell győzni. Hasonlóan a nagyobb szervezetekhez, kihívást jelent egy új információ-megosztási kultúra létrehozása. A kis- és középvállalkozások vezetőinek több mint a fele (55%), valamint a nagyobb üzleti vállalkozások vezetői (53%) azt vallják, hogy nem tartoznak bele még ebbe a kultúrába.
David Mills, a Ricoh Europe vezérigazgatója szerint: “Az előrelátó kis- és középvállalkozások számára fantasztikus lehetőségek állnak rendelkezésre. Az üzletileg kritikus dokumentumok további digitalizálása és a folyamatok optimalizálása által bármilyen gyorsan hozzáférhetnek a szükséges információkhoz. S ami még fontosabb, az információ megosztásának hatékony kezelésével növelhetik termelékenységüket. Ezek a vállalatok még agilisabbak lesznek mobilis munkahelyi eszközeik révén, ami növeli az ügyfélkezelés minőségét és az alkalmazottak számára a tudásmegosztást. Ezen alapok megteremtése után képesek lesznek felépíteni egy olyan információ-megosztási kultúrát, amely egyre több intelligens munkaerőt (iWorker) fog vonzani és meg is tudja tartani őket a sikeresen vezetett vállalkozásoknál.
További információ a csúcstechnológiai változásokról és azok hatásairól itt található:
http://thoughtleadership.ricoh-europe.com/