A lastminute.com megveszi a Degriftourt

MTI Sajtóadatbank, 2000. augusztus 15. 09:11
A brit vonali utazási iroda, a lastminute.com hétfőn bejelentette, hogy 58,9 millió fontért megveszi a hasonló profilú francia magánvállalatot, a Degriftourt, és ezzel a legnagyobb európai internetalapú vállalat lesz belőle.
A lastminute.com 27,1 millió fontot fizet készpénzben a Degriftour részvényeit birtokló francia családnak, a többit pedig 19,7 millió új részvénnyel törleszti. A Degriftour tulajdonosai vállalták, hogy az új lastminute.com-részvényeket legalább másfél évig megtartják.

A lastminute.com eddig is piacvezető volt a maga műfajában Nagy-Britanniában, és most Franciaországban is az lesz, méghozzá ilyen módon három évvel korábban, mint ahogy a cég eredeti stratégiai terve valószínűsítette - tették hozzá. A Degriftour a legnagyobb francia elektronikus utazási szolgáltató, övé a piacnak körülbelül a fele. 1991-ben alapították és évente 250 ezer ügyfelet szolgál ki. A lastminute.com és a Degriftour honlapját egyesítik.

Elemzők eddig azt jósolták, hogy a lastminute.com csak 2003-ra lesz jövedelmező, de a hétfőn bejelentett ügylet után ezt akár egy évvel korábban is lehetségesnek tartják. A lastminute.com-ot márciusban vitték a londoni értéktőzsdére (LSE), meglovagolva az "újgazdasági" cégek iránti nagy befektetői keresletet. A kibocsátási ár 3,80 font volt részvényenként - hétfőn 1,615 fonton jegyezték a lastminute.com-ot. A cég a második negyedévről 9,3 millió font veszteséget jelentett - a tavalyi második negyedévi 1,1 millió font veszteség után -, cash flow-ban azonban 117 millió font többlete volt június végén.