A holland United Pan-Europe Communications NV (UPC) kábeltévé és internetszolgáltató vállalat második negyedévi nettó vesztesége 368,2 millió euróra csökkent az első negyedévi 467,4 millió euróról.
A társaság árbevétele 200 millióról 238 millió euróra emelkedett. A kamatfizetés, adó, leírások és amortizáció előtti eredmény (EBITDA) romlott, a veszteség 57,41 millió euróról 78 millió euróra nőtt a második negyedévben. Az UPC tőkeráfordításai a második negyedévben 298,5 millió euróra rúgtak, szemben az első negyedévi 253 millió euróval, mert a társaság folytatta hálózatának és előfizetői bázisának kiszélesítését. Az UPC a tőkekiadások további növekedésére számít az év hátralévő részében.
A kábeltévé üzletág árbevétele 11 százalékkal, 157 millió euróra emelkedett, elsősorban akvizíciók révén.
Az UPC Chello nevű internetes vállalata erőteljes növekedésről számolt be, az előfizetők száma 171 ezerről a második negyedév végére 219 ezerre emelkedett, a bevétel pedig 5,4 millió euróról 7,2 millió euróra nőtt.
Mark Schneider, az UPC elnöke úgy vélte, hogy a társaság "jó úton halad, és mind pénzügyileg, mind stratégiailag felkészülten várja az üzleti év második felét".