A vezető kiskereskedői láncok 85 százaléka rendelkezik olyan értékesítési eszközzel, amely a digitális technológiára épül, és 87 százalékuk működtet webáruházat - közölte felmérése eredményét a CBRE nemzetközi ingatlan tanácsadó.
A tanácsadó 50 vezető nemzetközi kiskereskedelmi lánc bevonásával végezte el a felmérést, amely kitért arra is, hogy miként hat a digitális technológia alkalmazása az üzlethelyiségek bérletére. A kiskereskedők 88 százaléka használja a közösségi médiát (Facebook, Twitter), hogy kapcsolatba lépjen a vásárlókkal. Az okostelefon használata 35 százalékos, míg a kereskedők 32 százaléka üzlete GPS lokalizálásával számít több vevőre. A kereskedők 80 százaléka vélte úgy, hogy a digitális stratégia növeli a boltokba látogatók számát. Az új piac felé törekvő kereskedők egyharmada előbb webáruházat nyitna, és csak annak sikere esetén bővítené a hagyományos boltok számát - derült ki a CBRE felméréséből.