Habár szinte minden amerikai újságíró használja a közösségi médiát, döntő többségük továbbra is inkább e-mailben szerez sztoriötleteket - derült ki a Vocus marketingcég csütörtökön közzétett felméréséből.
Az amerikai média helyzetét vizsgáló, State of the Media 2014 című felmérés szerint az újságírók több mint 90 százaléka preferálja az e-mailt a közösségi médiával, a telefonnal és az online csetszolgáltatásokkal szemben, ha a sztoriötletek begyűjtéséről van szó. Az újságírók 45 százaléka egyáltalán nem szeretne a közösségi médián keresztül ötleteket kapni, míg azok közül, akik igen, a legtöbben a Facebookon (37,1 százalék) és a Twitteren (30,6 százalék) keringő információkra nyitottak.
A 256 - az írott és online sajtóban, valamint tévéknél és rádióknál dolgozó - ember megkérdezésével készített jelentés szerint az újságírók alapvetően az olvasókkal és nézőkkel való kapcsolattartás, illetve saját anyagaik reklámozásának eszközeként tekintenek a közösségi médiára, nem pedig a sztorik forrásaként. Egy egészségügyi riporter azt emelte ki, hogy a közösségi média tulajdonképpen nyilvános párbeszéd az olvasókkal, "de amiről én tudósítani akarok, az nem nyilvános vita tárgya".
Ugyanakkor a felmérésből az is kiderült, hogy szinte minden újságíró használja a közösségi médiát: háromnegyedük kifejezetten gyakran teszi ezt, és csak 1,9 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy egyáltalán nem használja.