Ferdinand Porsche, a Volkswagen Bogár és a legelső Porsche autó tervezője 1898-ban építette meg a P1 névre hallgató elektromos autóját, amely mostantól a stuttgarti Porsche Múzeumban is megtekinthető.
Dr. Ing. h. c. Ferdinand Porsche (Maffersdorf, 1875. szeptember 3. - Stuttgart, 1951. január 30.) már fiatal korában is igen nagy érdeklődést mutatott az elektrotechnika iránt. Munkája mellett (Vereinigte Elektrizitäts AG. Bela Egger bécsi magyar vállalkozás) végezte el a Császári és Királyi Ipariskola tanfolyamait, valamint rendszeresen hallgatója volt a Technikai Múzeum elektrotechnikai előadásainak is. Tehetsége igen korán megmutatkozott, munkaadója idővel konstrukciós munkákba is bevonta, ahol gyakorlati tudását fejleszthette.
1897-ben a Ludwig Lohner udvari kocsigyártó céghez került, ahol villamos autókkal kísérleteztek, ugyanis abban az időben még nem lehetett tudni, hogy a gépkocsik meghajtásának alapja az elektromosság, a gőz vagy a benzin lesz-e. Jacob Lohner a villamosság mellett tette le voksát.
Egy évvel később, Porsche és Lohner megépítették a P1-et, amely - korát messze megelőzve - messze kitűnt az akkori elektromos autók sorából.
Hogy mivel tűnt ki az akkori elektromos járgányok közül a modell? A teljes cikk az Ecolounge oldalán olvasható.