Nem szereted a promóciós e-maileket? Ha gmailes vagy, szerencséd van, ugyanis a Google bevezett egy megoldást, mellyel a felhasználók leiratkozhatnak az ilyen típusú levelekről.
Hasznos újítás volt a Gmailtől, hogy különválasztotta a promóciós leveleket elsődleges levelesládánktól, ám ettől függetlenül még gyűlnek az e-mailek, csak nem közvetlenül ezek fogadnak minket, ha bejelentkezünk fiókunkba. A Gmail ezek kiiktatására is kínál egy megoldást.
A Google a San Franciscó-i Messsaging, Malware and Mobile Anti-Abuse Working Group konferencián jelentette be, hogy egy úgynevezett leiratkozás gombot (unsubscribe button) ad a hirdetés típusú levelekhez, ahol a felhasználóknak lehetősége nyílik arra, hogy megszabaduljanak a promóciós levelektől. Ez az opció a hirdetői e-maileknél jelenik majd meg, melyekről feltételezhető, hogy a felhasználó nem biztos, hogy kíváncsi rá.
Ennek előnye, hogy nekünk nem kell semmilyen erőfeszítést tenniük, nem szükséges külön leiratkozni egy-egy levélről, a Google elrendezi helyettük. Sok esetben, például a marketinges promóciók esetén ez nem is olyan könnyű feladat, így valóban hasznos lehet a Google megoldása, amely automatikus küld egy e-mailt a levelet küldő vállalatnak, amelyben jelzi, hogy a felhasználó többé nem kíván hasonló leveleket kapni.
Ám ez csupán egy kérés, a Google tehát nem tiltja a jövőben ezeket a leveleket, csak jelzi a küldő számára a leiratkozási szándékot.
Forrás: Techspot.com