Az internetes verseny viszi el a kínai keresőóriás profitját

MTI Sajtóadatbank, 2014. március 4. 08:17

Az előző évhez képest stagnált tavaly a kínai "Google", a Baidu profitja, de a nagyon erős versennyel küzdő vállalat az idén sem számít ennél jobb eredményre.

A kínai keresőóriás, a teljes piac 80 százalékát magáénak tudó Baidu csütörtökön közölte tavalyi eredményeit. A statisztikák szerint az ötödik legértékesebb márkaként számon tartott vállalat tavaly mindössze 0,6 százalékkal tudta növelni profitját, amely 10,5 milliárd jüant (388,5 milliárd forint) tett ki. A bevételek ennél jóval nagyobb mértékben, 43,2 százalékkal, 32 milliárd jüanra (1,18 ezer milliárd forint) nőttek.
 

Az ország több mint 620 millió internetezője számítógépe helyett mindinkább mobiltelefonját használja böngészésre, így a vállalat is javítja és fejleszti a mobilszolgáltatásokat. Robin Li vezérigazgató szavai szerint a cég bevételének egyötöde a mobil-keresésekből adódik, s ez az arány folyamatosan emelkedik. Ugyancsak erőteljesen nő a kifejezetten okostelefonokra kifejlesztett reklámok bevétele is.
 

A fejlesztés ugyanakkor jelentős összegeket emészt majd fel az idén is, így a vállalat közleményében jelezte: 2014-ben is stagnáló profitot vár.