A Facebook bejelentette, hogy az oldalak megjelenése átalakul az asztali verzióban, sokkal inkább hasonlít majd egy felhasználói profiloldalra. Az új dizájn ezen a héten lesz éles.
A Facebook átalakítja az oldalak megjelenését. Ez a dizájnváltozás az eddigi legjelentősebb átalakítás az oldalaknál. Ezentúl olyan idővonallal találkozhatnak a userek, mint a hagyományos felhasználói profilok megjelenése.
A napokban tapasztalhatták a felhasználók, hogy jelentősen megváltozott üzenőfaluk kinézete. A Facebook most az oldalaknál is változtat a dizájnon: a korábbi kétsávos idővonalat egysávos felület váltja fel.
Az átalakított megjelenésnek köszönhetően az egyes posztok függőleges elrendezésben jelennek majd meg, csakúgy, mint a felhasználók idővonalán. Megszűnik a kiemelt poszt opció, mely az oldal egész szélességében megjelent. Ez érthető is az egysávos megjelenést nézve. A posztok szélessége viszont növekszik: a korábbi 410 pixeles megjelenést 511 pixel váltja fel.
A megjelenés úgy módosul,jobb jobb oldalon foglalnak majd helyet a posztok, bal oldalon pedig az üzleti információk látszanak majd. Itt megtalálható többek között a térkép, a telefonszám, a weboldal URL címe is.
A borítókép felett megjelenik majd egy menüsáv, ahol külön fülön láthatók az értesítések, a beállítások, valamint jobb oldalon a hirdetéskezelő opció. A borítókép jobb oldalon pedig helyet kapnak a fontos statisztikai adatok.
Az adminok az általuk kezelt oldalakat a szintén a menüsorban megjelenő Insights fülön belül az Overview (áttekintés) menüpontban egymás alatt sorba rendezve megtekinthetik, a bejegyzéseknél pedig a korábbi legnépszerűbb posztokat is megtekinthetik.
Az adminoknak arra is lesz lehetőségük, hogy megváltoztassák az oldalak kategóriáit. Ha korábban rosszat adtak meg, az „Oldal szerkesztése” fülön az alapadatoknál könnyen változtathatnak rajta.
A legjelentősebb változtatásokat lásd az alábbi képen.
Forrás: TheNextWeb.com, AllFacebook.com