Csökkent a China Mobile profitja tavaly, amit a kínai cég a növekvő versenynek és az internetes üzenetküldő szolgáltatások térnyerésének tud be, ezért az új technológiák fejlesztésében látja az eredmény javításának lehetőségét.
A vállalat közleményben hozta nyilvánosságra, hogy 2013. évi profitja 121,8 milliárd jüan (4,4 ezer milliárd forint) volt, amely 2012 egészéhez képest 5,9 százalékos csökkenés, s némiképp elmarad az elemzői várakozásoktól. Az éves bevétel 8,3 százalékos növekedéssel 630,2 milliárd jüant (22,7 ezer milliárd forint) tett ki.
A cég az előfizetőkért folytatott, egyre élesedő versenyt okolja jövedelmezőségének visszaeséséért, emellett arra is rámutat, hogy az SMS-ek küldését drasztikusan apasztja a mobilos csevegőprogramok előtörése.
Az előfizetők száma alapján a China Mobile a világ legnagyobb mobilszolgáltató cége. Jelenleg az összes kínai mobilozó 1,25 milliárdos táborának 62 százaléka, 776 millió ember telefonál a cég szolgáltatásait használva, csaknem egyharmaduk pedig a vállalat 3G-s szolgáltatására is előfizet.
A részletes statisztikákból jól látható, hogy miközben a hangalapú szolgáltatásokból származó bevételek visszaestek, az adatforgalomból származó bevételek 24 százalékkal emelkedtek.
A China Mobile a jövőbeli növekedés lehetőségét éppen ennek az ágnak a fejlesztésében látja: a cég legújabb generációs, 4G-s hálózatát aktívan tervezi fejleszteni, 22 százalékkal, 225 milliárd jüanra (8,1 ezer milliárd forint) emelve az idén a tavalyi beruházási büdzsét. A vállalat 100 millió 4G-s okostelefont és táblagépet kíván értékesíteni 2014-ben.