A dél-koreai cég négy fő termékcsaládjával 2013-ban a második egymást követő évben uralta a fejlett elektronikai termékek világpiacának több mint 20 százalékát.
A televízió-üzletágban 53,1 millió készülék eladásával a Samsung 21,6 százalékos világpiaci részesedést ért el 2013-ban az egy évvel korábbi 21,1 százalék után. A mobiltelefon-piacon a Samsung tavaly 27,2 százalékos piaci részesedésre tett szert, 2,1 százalékponttal magasabbra a 2012-esnél. A világpiacon tavaly eladott 1,7 milliárd mobiltelefonból 556 millió darab volt Samsung. A DRAM memória áramkörök piacán a Samsung 36,2 százalékos részesedéssel rendelkezett tavaly, ami az előző évi 41 százalék után is vezető pozíciót jelentett számára. A képernyőpanelek világpiacán a Samsung 2013-ban 20,4 százalékos részesedésre tett szert, a kínai konkurencia erősödése miatt alacsonyabbra az előző évi 25,4 százaléknál. A Samsung mobil távközlési üzletága tavaly 138 ezer milliárd won (130 milliárd dollár) értékesítési árbevételre tett szert, szórakoztató elektronikai üzletága pedig 50,3 ezer milliárd won, félvezető áramkör üzletága 37 ezer milliárd won, valamint képernyő üzletága 29,8 ezer milliárd won bevételt ért el.
hirado.hu