Kereskedelmi forgalomba kerül a Ricoh kattintható papír (Clickable Paper) technológiája Nyugat- Európában. A bevezetés országról országra történik, nemsokára pedig hozzánk is megérkezik.
Egy különleges, interaktív nyomtatási megoldásról van szó, amely összeköti az online és offline világot. Lehetővé teszi az azonnali, egyérintéses hozzáférést akár hat különböző online forráshoz, mint például videó/multimédia, weboldalak, e-commerce, portálok és szociális hálók. A Kattintható papír interaktívvá teszi a papíralapú kommunikációt, és kiterjedt értéket nyújt az olvasóknak, azáltal, hogy egyszerűen hozzáférhetnek a digitális tartalmakhoz okostelefonjuk, vagy táblagépük segítségével. Funkcionalitása kritikus lehet hatékony interaktív nyomtatott kampányok esetén, ahol fel kell kelteni az olvasókban az igényt, hogy további tartalmakat keressenek, illetve a kiadók és a hirdetők számára biztosítani kell ezen tevékenységek nyomonkövethetőségét.
Benoit Chatelard, a Ricoh Europe Megoldások részlegének ügyvezető igazgatója elmondta, hogy a technológia számos olyan képességgel rendelkezik, ami igazán vonzóvá teszi azon vállalatok számára, akik módokat keresnek arra, hogy nagyobb értéket adjanak nyomtatott anyagaiknak és a mobilkommunikáció élvonalába helyezzék magukat. „A Kattintható papír segítségével a kiadók és hirdetők gyors eredményekkel kecsegtető interaktív multimédia kampányokat készíthetnek. Továbbá úgy védi meg a nyomtatási szolgáltatásból élő vállalatokat, hogy közben egy gyors ROI-t biztosító egyedi marketing szolgáltatás segítségével újradefiniálja őket. A végeredmény a pontosabb riportálást biztosító lekövethetőség, ami a kiadók és hirdetők szemében egyaránt növeli ennek a megoldásnak az értékét.”
A Kattintható papír a Ricoh vizuális kereső és képfelismerő technológiáján alapszik. Biztonságosabb, mint a QR kód, és lehetővé teszi a már kinyomtatott anyagok újraértelmezését, anélkül, hogy szerkeszteni vagy újraformázni kéne a forrásdokumentumot. Bár a Kattintható papír logót rá lehet nyomtatni az oldalra, hogy informáljuk az olvasót arról, hogy a képek további interakciós lehetőségeket rejtenek, a technológiának nem feltétele, hogy vizuális jeleket helyezzünk el a kinyomtatott anyagon, így nem szükséges egy vonalkód köré tervezni az oldalt, ami ronthatná a dokumentum megjelenését.
Kép: redusers.com