Outsourcing: Compaq Magyarország

Fekete Gizella, 1999. március 12. 17:56
Szerencsés helyzetben van a Compaq is, hiszen egy korábban költségmegfontolások miatt történt "adminisztrációkihelyezésnek" köszönhetően felhasználóként is szerzett később jól kamatoztatható tapasztalatokat.
A Compaq Magyarország viszonttámogatói szerződései alapján rajta keresztül ügyfelei is közvetlenül kommunikálhatnak azokkal a stratégiai cégekkel, amelyektől azonnali érdemi választ várhatnak a folyamatosan változó informatikai környezetben gyakorta generálódó problémákra. Ez kellő biztosíték arra, hogy olyan felhasználók is szívesen kössenek hosszú távú szupport-szerződéseket a Compaqkal, mint a Matáv, amelytől a kapcsolóközpontra kiírt tender fővállalkozójaként a telepítést követő ötéves időtartamra szóló – maximum évi 12 órányi rendszerállást megengedő – helpdesk-megbízást kapott.

Ahhoz, hogy az informatikai működőképesség a felgyorsult informatikai környezetben is fennmaradhasson – mondta Horuczi György, a Compaq Magyarország szervizüzletági igazgatója – legjobb biztosíték, ha olyan helyen összpontosulnak e feladatok, ahol folyamatosan követhetők. A tizenöt évvel ezelőtti rendszerek (például egy VAX gép VMS operációs rendszerrel) éveken keresztül minden változtatás nélkül biztonságos megoldást jelentettek a felhasználónak. Ma azonban olyan mértékben felgyorsult a technológiai fejlődés, hogy az operációs rendszerek és alkalmazások tekintetében már néhány hónap is új verziót jelenthet, amit nyomon követni nehezebb, mint korábban, amikor ez a folyamat jóval lassabb volt. Nem beszélve napjaink aktuális problémájáról, a 2000. év kezeléséről, amely sok esetben speciális és mély, a felhasználónál nem minden esetben meglévő szakismeretet követel. Nos, többek között az ilyen típusú problémákra ad kényelmes megoldást az erőforrás-kihelyezés.