A szabályok szerint minden egyes licenszért legkevesebb 2 milliárd eurós induló ajánlatot kell tenni, de a végleges árak várhatóan ennek kétszerese közelében lesznek.
Az olasz mobiltelefonos lefedettség szerényebb, mint a németországi, vagy a nagy-britanniai, nem érte még el a 60 százalékot sem, így minden új piacra lépő szereplő jelentős fejlődésre számíthat.
A jelentések szerint némileg meglepő, hogy az olasz UMTS-piacért küzdő vetélytársak közül hiányzik a Deutsche Telekom. Vélhetően "elgyengítette" a Telecom Italia-ért folytatott tavalyi harca. Ugyanakkor a több jelentősebb piaci tényező már gyakorlatilag ott van az olasz piacon: a Vodafone ellenőrzi az egyik pályázót, az Omnitel-t, a France Télécom 46 százalékot mondhat magáénak a hármas számú olasz mobilos vállalkozásból, az ugyancsak versenyre jelentkezett Wind-ből, a British Telecom pedig a Blu egyik fő befektetője.