Outsourcing: IBM BCU

Fekete Gizella, 1999. május 23. 21:35
Két éve még a világon először nálunk megvalósult kísérletként emlegettük, de ma már egy folyamatosan 24-25 emberrel üzemelő szolgáltatás az IBM Business Computing Utility (BCU).
A személyzet kétharmada közvetlen ügyfélszolgálatot lát el, ezek fele az üzleti konzultációra, másik fele az implementációs, technikai megoldásokra szakosodott. A szolgáltatás jellegéből adódóan kedvező árú, osztott erőforráson alapuló, hálózaton keresztüli outsourcingot végeznek. A házon belüli megoldásokkal szemben ez egy jobb menedzselhetőséget nyújtó szolgáltatás, de a felhasználók idegenkedése a hálózatoktól ma még nehézséget okoz. Az IBM berkein belül – egy RS/6000 SP szerveren futó, országonként különböző vállalatirányítási rendszer szolgáltatásainak felkínálása közben – naponta szembesülnek azzal a szemlélettel, miszerint egy nem saját telephelyen, saját gépen futó, hanem távolról menedzselt rendszer esetén a felhasználó úgy érzi, elveszíti a kontrollt az adott terület felett. Észérvekkel ugyan meggyőzhetők a cégek, de az érzelmi azonosulás nem megy könnyen.

Ma a Libra alkalmazást kínálják szolgáltatásként a Volán Elektronikától – akinek tapasztalataira menet közben is támaszkodnak –, de az újabb igényeknek megfelelően nyitni kívánnak néhány nagyobb kaliberű, a nemzetközi kívánalmakat is kielégítő rendszer felé, mondta Dozmati Zoltán, az IBM BCU igazgatója. A BCU ügyfeleit nézve nemcsak a nagyvállalatoknak érdemes outsourcingban gondolkodniuk, hiszen az 1200 főt foglalkoztató Diósgyőri Gépgyár mellett ott sorakoznak a kisebbek is, mint például az Országos Közlekedés Finanszírozási Rt. Mivel a független elemzők is ezt a fajta, sőt ennél továbblépve a web alapú outsourcingot jelölik meg a jövő útjaként, úgy érzik, jó felé haladnak, a PC-korszak elmúltával erre mutat a fejlődés iránya.