Két éve még a világon először nálunk megvalósult
kísérletként emlegettük, de ma már egy folyamatosan 24-25 emberrel üzemelő
szolgáltatás az IBM Business Computing Utility (BCU).
A személyzet kétharmada
közvetlen ügyfélszolgálatot lát el, ezek fele az üzleti konzultációra,
másik fele az implementációs, technikai megoldásokra szakosodott. A szolgáltatás
jellegéből adódóan kedvező árú, osztott erőforráson alapuló, hálózaton
keresztüli outsourcingot végeznek. A házon belüli megoldásokkal szemben
ez egy jobb menedzselhetőséget nyújtó szolgáltatás, de a felhasználók idegenkedése
a hálózatoktól ma még nehézséget okoz. Az IBM berkein belül egy RS/6000
SP szerveren futó, országonként különböző vállalatirányítási rendszer szolgáltatásainak
felkínálása közben naponta szembesülnek azzal a szemlélettel, miszerint
egy nem saját telephelyen, saját gépen futó, hanem távolról menedzselt
rendszer esetén a felhasználó úgy érzi, elveszíti a kontrollt az adott
terület felett. Észérvekkel ugyan meggyőzhetők a cégek, de az érzelmi azonosulás
nem megy könnyen.
Ma a Libra alkalmazást kínálják szolgáltatásként
a Volán Elektronikától akinek tapasztalataira menet közben is támaszkodnak
, de az újabb igényeknek megfelelően nyitni kívánnak néhány nagyobb kaliberű,
a nemzetközi kívánalmakat is kielégítő rendszer felé, mondta Dozmati
Zoltán, az IBM BCU igazgatója. A BCU ügyfeleit nézve nemcsak a nagyvállalatoknak
érdemes outsourcingban gondolkodniuk, hiszen az 1200 főt foglalkoztató
Diósgyőri Gépgyár mellett ott sorakoznak a kisebbek is, mint például az
Országos Közlekedés Finanszírozási Rt. Mivel a független elemzők is ezt
a fajta, sőt ennél továbblépve a web alapú outsourcingot jelölik meg a
jövő útjaként, úgy érzik, jó felé haladnak, a PC-korszak elmúltával erre
mutat a fejlődés iránya.