Az Adverticum Zrt-nél sikeresen megvalósult az Új Széchenyi Terv keretében meghirdetett „Új innovatív online hirdetés-hatékonysági vizsgálatok fejlesztése” című projekt. A támogatásnak köszönhetően új mérő és hatékonyság vizsgáló eszközzel bővült Magyarország piacvezető médiaoldali hirdetéskiszolgáló rendszere, az Adverticum AdServer.
Az Adverticum Zrt. Magyarország piacvezető online hirdetéskiszolgáló rendszerének, az Adverticum AdServernek üzemeltetője és fejlesztője. A magyar és angol nyelven elérhető rendszert a hazai tartalomszolgáltatók többsége mellett szlovák, szerb és horvát ügyfelek is használják.
A rendszert a legnagyobb hazai site-ok (CEMP, Index, ingatlan.com, iwiw, origo, Ringier, Sanoma, Startlap) mellett számos kis- és középvállalkozás is használja. Az Adverticum AdServer széles körben elismert alkalmazás, amely a legkorszerűbb technológiával és sokrétű funkcionalitással rendelkezik.
Az elnyert pályázatban szereplő „hirdetés-hatékonysági vizsgálatok” fejlesztésének legfőbb célja az volt, hogy egy olyan mérő eszköz kerüljön többek között a hazai tartalomszolgáltatók kezébe, melynek segítségével hatékonyan tervezhetik meg hirdetési felületeik hasznosítását. Megtudhatják például, hogy a weboldalaikon futó hirdetéseket melyik megyéből hányan látták, vagy milyen felbontású eszközökön keresztül nézték esetleg milyen böngészőből és milyen operációs rendszeren keresztül látogatták a netezők.
Az Új Széchényi terv keretében megvalósult pályázat lehetőséget biztosít arra, hogy az Adverticum AdServer innovatív funkciókkal a piac változásait követve szolgálja továbbra is ügyfelei igényeit, valamint egy stabil, fejlődő vállalat maradjon az internetes hirdetési piacon mind Magyarországon és a Kelet-Közép-Európai piacon egyaránt.