A Deutsche Telekom csak 2003-ban indítja saját UMTS-mobilszolgáltatását, vagyis egy évvel kősébb, mint konkurense, a MobilCom.
A konszern 2010-ig 25 millió előfizetővel számol - mondta Kai-Uwe Ricke, a Deutsche Telekom mobilszolgáltató leányvállalata, a T-Mobil International AG elnöke a Frankfurter Allgemeine Zeitung hétfői jelentése szerint. Tíz éven belül Németországban több harmadik generációs (UMTS) előfizetés lesz, mint lakos. Sokan egynél több előfizetéssel rendelkeznek majd. A T-Mobil úgy számol, hogy akkor az egy mobilra jutó árbevétel átlagosan 60 euró lesz - mondta Ricke. Ez a felével több a mostaninál. A telefonbeszélgetések már csak 40 százalékát adják majd a bevételnek. Az m-kereskedelemből - a mobilkészüléken bonyolított üzletekből - származik majd a forgalom 20-25 százaléka - tette hozzá a dpa hírügynökség.
Az UMTS-engedélyért megajánlott 16,7 milliárd márka megérte az árát - mondta Ricke. A befektetést húsz év alatt lineárisan írják le, évi 820 millió márkával, a nyereségből. A hálózatba 4-6 milliárd márkát fektetnek be, az antennák számát 30 ezerre növelik.