Az IHS Technology adatai szerint már több mint 1 millió 4K felbontású Ultra HD (UHD) televíziót értékesítettek. Két évvel ezelőtt ez a szám még csak 150 ezer volt.
Közel tízszeresére nőt az eladott 4K UHD tévék száma két év alatt. 2012 márciusában, amikor ez a technológia viszonylag újnak számított, még csak 150 ezer körül mozgott az eladott készülékek száma, amely mostanra átlépte az 1 milliót.
A februári adatokhoz képest jelentős ugrás volt tapaszhatható márciusban: 384 300 darabról indultak a mutatók. A hirtelen jött növekedés a május elején kezdődő kínai ünnepnek, a Labor Daynek köszönhető, valamint annak, hogy júniusban kezdődik a FIFA EWorld Cup is (világkupa).
Az IHS szerint már több mint 1,1 millió modellt értékesítettek. Tény, hogy sokak számára még mindig túl drága ez a technológia, így ezeket a számokat annak fényében kell értelmezni, hogy luxuscikkről van szó.
A technológia terjedésével viszont a panelgyártók egyre agresszívabb marketingstratégiába kezdtek, ezzel együtt pedig az UHD TV panelek ára is csökkenni kezdett, de még sokáig nem a megfizethető tömegtermékek közé tartoznak majd ezek a készülékek. Ám a fejlődési ív jól mutatja, hogy a technológia „megérett”, hiszen egyre többen látnak potenciált a 4K technológiában.
A világ hat legnagyobb UHD TV panel gyártója:
1. Innolux (Tajvan)
2. Samsung Display Co. (Dél-Korea)
3. LG Display Co. (Dél-Korea)
4. AUO (Tajvan)
5. CSOT (Kína)
6. Sharp (Japán)
Forrás: Broadbandtvnews.com; Kép: studiodaily.com