Outsourcing: Xerox Magyarország

Fekete Gizella, 1999. május 23. 21:33
A Xerox saját felmérése szerint egy irodai dolgozó munkaideje 60%-át, a vállalat pedig teljes bevételének 15%-át fordítja online, elektronikus, audio, vizuális vagy papír alapú dokumentációk kezelésére. A cég munkaköltségének közel 40%-át emésztik fel a dokumentációval kapcsolatos kiadások.
Mindez arra ösztönözte a Xeroxot, hogy az ügyfelek munkafolyamatait technológiai háttérrel támogató stratégiai partnerként közeledjen a felhasználók felé. A vállalatoknál használt technológiai munkafolyamatokra vonatkozó felmérés eredményétől függően átvállalja az irodatechnikai alkalmazások egy részét vagy egészét. Ugyan Magyarországon több mint három éve kínál – induláskor elsősorban fénymásolókat és más irodatechnikai eszközöket, ma inkább a 2000. évre felkészített, digitális technikát igénylő – szolgáltatásokat, de a vállalatok csak mostanában kezdenek saját üzleti tevékenységükre koncentrálni, s házon kívülre helyezni az attól költséget, munkaerőt, energiát elvonó tevékenységeket. A szerződésben foglaltak nem igényelnek kezdeti invesztíciót, sőt a Xerox a felmérés alapján meghatározott optimális technológia kihelyezése előtt visszavásárolja a vállalatnál meglévőt. A szükséges anyagi hátteret az anyavállalat bankja biztosítja.

Legkisebb volumenű outsourcing szolgáltatásuk a Vigadó Irodaházban működő másolószalon, a legnagyobb a Budapest Bankkal fénymásolásra kötött országos szintű, teljes körű szerződésük, közölte Tóth Gábor, a Xerox Magyarország DFM-menedzsere. Ők készítik hasonló szolgáltatási keretek között, digitális technikával az Electrolux kezelési utasításait, de az államigazgatáson kívül a gazdaság szinte minden területén vannak partnereik.