A Xerox saját felmérése szerint egy irodai
dolgozó munkaideje 60%-át, a vállalat pedig teljes bevételének 15%-át fordítja
online, elektronikus, audio, vizuális vagy papír alapú dokumentációk kezelésére.
A cég munkaköltségének közel 40%-át emésztik fel a dokumentációval kapcsolatos
kiadások.
Mindez arra ösztönözte a Xeroxot, hogy
az ügyfelek munkafolyamatait technológiai háttérrel támogató stratégiai
partnerként közeledjen a felhasználók felé. A vállalatoknál használt technológiai
munkafolyamatokra vonatkozó felmérés eredményétől függően átvállalja az
irodatechnikai alkalmazások egy részét vagy egészét. Ugyan Magyarországon
több mint három éve kínál induláskor elsősorban fénymásolókat és más
irodatechnikai eszközöket, ma inkább a 2000. évre felkészített, digitális
technikát igénylő szolgáltatásokat, de a vállalatok csak mostanában kezdenek
saját üzleti tevékenységükre koncentrálni, s házon kívülre helyezni az
attól költséget, munkaerőt, energiát elvonó tevékenységeket. A szerződésben
foglaltak nem igényelnek kezdeti invesztíciót, sőt a Xerox a felmérés alapján
meghatározott optimális technológia kihelyezése előtt visszavásárolja a
vállalatnál meglévőt. A szükséges anyagi hátteret az anyavállalat bankja
biztosítja.
Legkisebb volumenű outsourcing szolgáltatásuk
a Vigadó Irodaházban működő másolószalon, a legnagyobb a Budapest Bankkal
fénymásolásra kötött országos szintű, teljes körű szerződésük, közölte
Tóth Gábor, a Xerox Magyarország DFM-menedzsere. Ők készítik hasonló
szolgáltatási keretek között, digitális technikával az Electrolux kezelési
utasításait, de az államigazgatáson kívül a gazdaság szinte minden területén
vannak partnereik.