Jelentősen átalakult a találati lista a Google-ön, amely annak köszönhető, hogy a keresőóriás ismét átalakította algoritmusát. Az adatokból úgy tűnik, a mosatni változás vesztesei egyértelműen a nagy márkák.
Komoly algoritmus frissítésen esett át a Google keresője. Az ite.hu arról számolt be, hogy az idei év talán legjelentősebb módosítása történt az algoritmusban.
Az újítás a találati listákat érintette, a weboldalak sorrendje jelentős mértékben megváltozott globális szinten. Mindez pedig a nagy cégeket, márkákat érintette leginkább, akik nem potzitívan irányba mozdultak el a találati listákon.
Érdekes, hogy míg a nagyok szívják a fogukat, és azt tapasztalják, hogy a jelenlétük a találati listákon egyre inkább visszaesett, addig a kisebb weboldalak egyre több helyet kapnak a találatok között, az ő helyezéseik a nagyokéval szemben javultak.
Az ite.hu a Searchmetrics adatsorára hivatkozik, amely szintén azt igazolja, hogy a nagy külföldi hírportálok és magazinok megjelenése a találatok között csökkent az elmúlt időszakban.
A keresőoptimalizálással foglalkozó szakemberek úgy vélik, a változások hátterében a Google Panda algoritmusa állhat. Ennek bevezetését már korábban bejelentették – egy márciusi konferencián.
Az algoritmus célja éppen az, amit most a keresőben tapasztalhatunk: a kisebb weboldalak jobb helyezésének biztosítása, és emellett igyekszik orvosolni a korábbi algoritmus futások hibáit is.
A helyzet azonban még tovább bonyolódhat az elkövetkezendő időszakban, ugyanis a szakemberek májusban várják a Pingvin algoritmus futását is.
Képek: techwyse.com; mccauleyadvertising.com