8 éves csúcson az online kiskereskedelmi forgalom

MTI Sajtóadatbank, 2014. június 2. 10:12

Elemzők szerint az online vásárlás bővülése is hozzájárult ahhoz, hogy 8 éves csúcsot döntött márciusban a kiskereskedelmi forgalom növekedése.

A Híradónak nyilatkozó Németh Ferenc arról beszélt, hogy rendszeresen rendel az internetről, mert kényelmes, egyszerű és gyors. Az elmúlt években folyamatosan nőtt az internetes vásárlások száma és nagysága is. Míg 2010-ben csak 50 milliárd forint körül volt az online forgalom, addig tavaly már meghaladta a 200 milliárdot is, ez negyven milliárddal volt több, mint 2012-ben.

A bevásárlóközpontokban működő üzletek többsége is elérhető már az interneten. Az ugrásszerű online forgalomnövekedés miatt döntenek úgy a kereskedő- és szolgáltató cégek, hogy boltjuk mellett saját webáruházat is létrehoznak. A netes vásárlások a teljes kiskereskedelmi forgalom 3 százalékát teszik ki.

 



Az új generáció számára már természetes a netes rendelés, a kereskedők ezért arra számítanak, hogy a következő években a teljes forgalom legalább tíz százaléka a weben keresztül bonyolódik majd.

Az interneten a számítástechnikai és szórakoztató elektronikai eszközök, a könyvek, a játékok, a ruhák és kozmetikai termékek a legkeresettebbek. Az Országos Kereskedelmi Szövetség főtitkára szerint a jövőben tovább bővül a webáruházakban keresett termékek köre. Vámos György a Híradónak azt mondta: ezzel az online csatorna szerepe a kiskereskedelemben is meghatározó lesz.

Elemzők szerint az online vásárlás bővülése is hozzájárult ahhoz, hogy nyolc éves csúcsot döntött márciusban a kiskereskedelmi forgalom növekedése. Az év harmadik hónapjában 8,3 százalékkal költöttek többet az emberek a boltokban, mint egy évvel korábban.

 

hirado.hu