A cseh internet-felhasználók tábora egyre nagyobb igényekkel lép fel a portálokkal szemben. A Prague Business Journal cikke szerint a portálok minél több szolgáltatást próbálnak bevezetni, hogy oldalaik látogatottságát növeljék.
Egy helyi szakértő szerint a portál elsősorban egy általános érdeklődést kielégítő szolgáltatás, amely kereső lehetőséget is kínál, annak érdekében, hogy minél több felhasználó válassza indulóoldalként. A következő hónapokban szándékozik a World Online, a Contactel és a Citibank is portált indítani, hogy felvegyék a versenyt a mostani piacvezetőkkel (Seznam, Atlas és NetCentrum). Eközben több kezdeményezés is indult vertikális portálok, azaz "vortálok" létrehozására, melyek témaszerinti csoportosításban kínálnak információt és forrásokat.
Szakértők szerint a vortálok specializálódott szolgáltatásai meg fogják változtatni az internet arculatát. A penize.cz, amely mögött a Private Investors brókerház áll, és a Fincentrum is - amit két volt Wood & Co elemző és egy marketingszakértő alapított -, pénzügyi vortált fog indítani, kezdő és professzionális befektetők részére.
Egy közelmúltbeli felmérés szerint, amelyet a Gartner Group készített, a portálok száma jelenlegi néhány százról 2 éven belül 10.000 fölé fog emelkedni. A Deutsche Bank beszámolója szerint a következő 10 év tendenciái így alakulnak: "A fogyasztói vásárlás 25%-a az interneten át történik, ennek 40%-a a nagy portálokon keresztül. A nagy portálok a növekedési források 75%-át szerzik meg, és 25% net profit rátával számolhatnak."