Az Adobe Digital Report (ADI) adatai szerint átvette a vezetést a böngészőháborúban a Google Chrome az Internet Explorertől az Egyesült Államokban. Bár csak egy kicsivel, de konkurense fölé kerekedett az asztali és mobilhasználatot együtt vizsgálva.
A böngészőháborúban már évek óta nagy közdelem folyik az első helyért. Úgy tűnik, most megtört a jég, hiszen a Google Chrome átvette a vezetést az Internet Explorertől az USA-ban. Az ADI adatai szerint egy minimális különbséggel jelenleg a Google böngészője vezet az asztali és mobilhasználatot együttvéve.
31,8% versus 30,9%: jelenleg így áll a helyzet. A számokból látszik, hogy a különbség minimális, ám ez az elsőre jelentéktelennek tűnő eltérés mégis a Google Chrome-nak kedvez, amelynek végre sikerült átvennie a vezetést riválisától. Bár világviszonylatban vezető helyen áll, mégis ez az első alkalom, hogy a Google áll az élen a böngészőrangsorban az USA-ban.
A harmadik helyen nem a várva várt Mozilla Firefoxot találjuk, hanem nagy mobiljelenlétnek köszönhetően az Apple Safari böngészője állhatott fel a dobogó harmadik fokára a maga 25%-os részesedésével. A Firefox esetén nem beszélhetünk igazi mobiljelenlétről, ezt a számok is tükrözik: a néhány évvel ezelőtti 20%-ról 8,7%-ra esett vissza.
Az ADI adatai alapján a mobilböngészők tekintetében még mindig az Apple Safari böngészője áll az élen az USA-ban. A Safari abszolút többséggel (59,1%) vezeti a listát, a második helyen az Android Browser (20,3%), a dobogó harmadik fokán pedig a Chrome Mobile áll (14,3%). Az Internet Explorer mobiljelenléte elenyésző, mindössze 1,8%.
Ha csak az asztali PC-ket vizsgáljuk, más kép rajzolódik ki előttünk. Ezen a fronton még mindig az IE dominál (43,3%), és csak második helyen áll a Chrome 30,6%-kal. Itt már harmadik helyre a Firefox csatlakozik be 12,5%-kal, és csupán negyedik helyen áll a mobilfronton vezető pozíciót betöltő Safari (10,3%).
Forrás: CMO.com; Nyitókép: Ghyas.com