A Munkafórum abban nyújtott többet az időközben mellé versenytársként felsorakozó szolgáltatásoknál, hogy - jól ismerve a hazai lakosság internet-hozzáférési adatait - lehetővé tette az adatbázisba jelentkezők számára az offline módon történő önéletrajz-beadást is. A főváros és a megyeszékhelyek postahivatalaival kötött megállapodás alapján a munkakeresők vagy munkahelyet változtatni szándékozók a hivatalokban kapható nyomtatvány kitöltésével egyszerűen, levélben is beküldhették önéletrajzukat.
Ragaszkodva az eredetileg kitűzött célhoz, jelentősebb reklámkampány bevetése nélkül, viszont annál nagyobb munkaráfordítással a Munkafórum 9 fős dolgozói gárdája sikeresen növelte az egyre értékesebbé váló önéletrajz-adatbázist. Adatbankjukban közel 7000 munkavállaló aktív szakmai önéletrajza gyűlt össze, a kiválasztott munkatársjelöltekért fizető megrendelők között pedig mára több száz, elsősorban közép- és nagyvállalat szerepel.
A legtöbb magyar tulajdonban lévő, interneten indult, viszonylag tőkeszegény vállalkozáshoz hasonlóan a Munkafórum vezetői is folyamatosan keresték a jövőbeni növekedés lehetőségét biztosítani tudó külföldi tőkebefektetőt. Külső szemlélő számára szerencsés találkozásnak tűnik a kezdettől önéletrajz-adatbázisra fókuszáló Munkafórum és a nevében is a CV kulcsszót hordozó CV Online találkozása, s ezt a cég vezetői is megerősítik:
"Nem csak kiváló befektetőt, de egy nagyszerű csapatot találtunk a CV Online munkatársaiban. Fantasztikusan jó együtt dolgozni velük, nagyon tehetséges, dinamikus emberekből álló nemzetközi team tagjai lettünk" - jegyezte meg Antal László.
Valljuk be, sokunknak fogalma sincs, mi zajlik manapság a balti államokban, holott a térségben nem akármilyen fejlődés zajlott le a szovjethatalomról való leszakadás óta eltelt években. Észtország, amely az "Európa kis tigriseiként" emlegetett balti államok egyike, mintegy 1,5 millió lakosú ország, ahol a magyarországi 4-6%-os internetfelhasználással szemben 33-34%-os (!) elterjedtségi mutató a jellemző. Itt székel a főleg Közép- és Kelet-Európai térségben terjeszkedő CV Online, amely internetidőben mérve a régmúltban, közel 4 évvel ezelőtt alakult, és 1999-re nyereségessé vált. Ma aktív "önéletrajz-állománya" 20 000 CV-ből áll, ami egy 1,5 milliós országban szép eredmény, és amit a méretekből adódó piaci korlátokhoz képest figyelemre méltó 55-60 000 eurónyi havi árbevétel is alátámaszt.
Észtország kicsiny, de igen fejlett internetes piacán piacvezető, Kelet-Közép-Európában pedig előkelő pozíciót elfoglaló CV Online (www.cveurope.com) csapatát szemtelenül fiatal, de láthatóan tehetséges menedzserek irányítják. A két tulajdonos, Jürgen Tamm és Jüri Kajlundi mögött azonban ott az érettebb és tapasztaltabb, méghozzá nem akármilyen tapasztalatok birtokában lévő háttér az amerikai internetguru Esther Dyson személyében. Esther Dyson az USA-ban és térségükben is jól ismert internetes személyiség, e-business konferenciák sztárelőadója, Bill Clinton egykori személyes tanácsadója, hatalmas vállalatbirodalom befolyásos tulajdonosa, a közép-kelet-európai piacot preferáló befektető.
A CV Online 2000 elején kezdte meg közép-európai terjeszkedését az LHV befektetési társaság és Esther Dyson segítségével. Az általuk biztosított félmillió dollárnyi tőkeinjekción túl a CVO az idei évben további 5 millió USD-t tervez nagynevű kockázatitőke-társaságok bevonásával - elsősorban rendszerfejlesztésre és további bővülésre - befektetni.
A világháló vállalkozásaival kapcsolatban már megszokhattuk, hogy az elképzelések és a tettek között eltelt idő alig észrevehető. Az információ világában a gondolat szinte egyet jelent a cselekvéssel, ami szinte azonnal hozza a profitot is. E szellemiség egyik legjelentősebb és legsikeresebb amerikai képviselője Esther Dyson, az Internet 2.0 című könyv szerzője, az egyik legjelentősebb online magazin, a Release 1.0 tulajdonos-főszerkesztője, az ICANN elnöke, aki emellett számos további vállalkozás elnöke, tanácsadója, illetve vezetője Amszterdamtól Moszkván és Tallinon keresztül Washingtonig, nem beszélve az USA elnökének tanácsadói tisztéről. Jüri Kajlundi, a CV Online észt vezetője és Dyson asszony úgy találkozott, ahogy az két internetes polgártól, "netizentől" elvárható: online.
Az immár Esther Dyson tulajdonában is álló CV Online valószínűleg a régió legjobb .com- és HR-tapasztalatait, szakembereit egyesítette egy cégben. Ez a vállalkozás Magyarországon kívül jelenleg Lengyelországban, Csehországban, Lettországban, Litvániában, Észtországban, Oroszországban és Finnországban van jelen. Az új cég dolgozói és vezetői nemcsak mindennapi "virtuális" kapcsolatban állnak egymással, de rendszeresek a személyes megbeszélések is, élő, aktív munkakapcsolat áll fenn a nyolc országban dolgozó munkatársak között.
A frissen kialakult vállalati struktúra egyik legnagyobb előnye, hogy egyesíti egy erős páneurópai cégcsoport pénzügyi és humán tőkeerejét, ugyanakkor az adott országok alcsoportjai tökéletesen tisztában vannak a helyi piaci sajátosságokkal, az adott ország munkaerő-piaci jellegzetességeivel.
A cégcsoport jövőjét egyértelműen a térség domináns, meghatározó szereplőjeként képzeli el. Céljai eléréséhez elengedhetetlen a meglévő szolgáltatások folyamatos tökéletesítése, de emellett számos új HR-szolgáltatás bevezetése is várható. Nem elhanyagolható a vállalatcsoport know-how-jának és professzionalizmusának értékét a jelenleginél erőteljesebben kifejező arculat megteremtésének feladata sem, amelyen jelenleg öt ország hat ügynökségének bevonásával dolgoznak, és amelynek bemutatását október elejére tervezik.
A www.munkaforum.hu URL-t begépelve mostantól automatikusan a CV Online oldalára jutunk. A szolgáltatás mostantól elérhető a www.cvo.hu, valamint a www.cvonline.hu internetcímeken is.