A Gazdasági Versenyhivatal 50 millió forint bírságot rótt ki a Netrisk.hu Első Online Biztosítási Alkusz Zrt.-re, mert kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampánya során tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott - közölte a versenyhatóság. A cég várhatóan felülvizsgálati kérelemmel fordul a bírósághoz.
A GVH közleményében ismerteti: a vállalkozás 2012. november 1. és november 30. között kgfb szolgáltatásainak népszerűsítése során azt állította, hogy a következő évben már csak sokkal drágábban lehet biztosítót váltani, azonban nem nyújtott be olyan bizonyítékot, amely igazolta volna ezt az állítását. A GVH megállapítása szerint a jövőbeni árakra vonatkozóan nem lehet kategorikus állítást megfogalmazni, hiszen egy versengő piacon sohasem zárható ki az, hogy egy versenytárs vagy új piacra lépő nem megy versenytársai ára alá.
A cég a hirdetésekben arra hívta fel továbbá a fogyasztók figyelmét, hogy az "igazán jó ajánlatokat" és az "igazán olcsó kötelezőt" a netrisk.hu weboldalán találja meg. A vállalkozás a GVH szerint ebben az esetben sem igazolta állításának megalapozottságát.
A GVH megítélése szerint mindkét állításnak az az üzenete a fogyasztók számára, hogy a versenytársakhoz képest jobb ajánlatokat talál a fogyasztó a Netrisknél, így ezek piacelsőségi állításoknak minősülnek. A Netrisk azt állította, hogy minden ajánlat elérhető a honlapján, azonban a vállalkozás nem közvetíthette valamennyi, a magyar piacon elérhető biztosítást. Ennek értelmében a legalacsonyabb árra vonatkozó piacelsőségi állítása sem megalapozott, ugyanis a fogyasztók a Netrisken keresztül nem elérhető kedvezményekkel lehetséges, hogy nagyobb kedvezményben részesültek volna - állapította meg a hivatal.
A GVH szerint a cég tájékoztatásaival megtévesztette a fogyasztókat, ezért 50 millió forintos bírságot szabott ki rá. A versenyhatóság súlyosító tényezőként értékelte, hogy a Netrisk az intenzív reklámkampánynak köszönhetően a fogyasztók széles körét elérte, valamint, hogy korábban hasonló jogsértést állapított meg a vállalkozással szemben.
Sebestyén László, a társaság vezérigazgatója az MTI-nek azt mondta, szokatlanul magasnak tartják a kiszabott büntetés mértékét, jelenleg elemzik a határozatban foglaltakat és ezt követően várhatóan felülvizsgálati kérelemmel fordulnak a bírósághoz.
A GVH most meghozott határozata a cég 2012-es novemberi kötelező kampányban használt egyes marketing üzeneteit érinti. Ezekben az üzenetekben - az elmúlt évekhez hasonlóan - a netrisk.hu igyekezett az érintett ügyfelek figyelmét felhívni a kötelező biztosítás váltásának lehetőségére. A GVH alapvetően az ebben a kampányban használt egyes üzenetek tartalmát kifogásolta - közölte Sebestyén László.