Növekvő árbevétel, emelkedő okostelefon-eladások és a mobilinternet töretlen növekedése jellemezte a Telenor Magyarország teljesítményét 2014 második negyedévében.
A mobilinternet-ügyfelek száma 253 ezerrel gyarapodott az előző év azonos időszakához viszonyítva, a telefonon mobilinternet-előfizetők köre, pedig több mint 40%-kal bővült. Több ügyfél váltotta előfizetését magasabb díjú korlátlan csomagra és vásárolt mobilinternet előfizetést a Telenor Próba promóció keretében kínált rugalmas ajánlat keretében.
- A 2014. második negyedévi árbevétel 700 millió forinttal haladta meg az egy évvel korábbi időszak értékét. A növekedésben az okostelefon-értékesítés mellett néhány egyszeri pozitív tétel is szerepet játszott.
- Az EBITDA egyszeri tételek nélküli nominális értéke kissé elmaradt a 2013 második negyedévére jellemző szinttől az üzleti ügyfelekre kivetett magasabb távközlési adó miatt.
- Az EBIT – a magasabb értékcsökkenési ráfordításból eredően – alacsonyabb volt, mint az előző évben.
- A tőkeberuházások összege – a licencedíjakat nem számítva – 1 milliárd forinttal emelkedett a 4G hálózat fejlesztéséhez kapcsolódó beruházásoknak köszönhetően.
- Az előfizetések száma 34 ezerrel csökkent egy kormányzati tender miatt és a negyedév végére elérte a 3 millió 435 ezret. Az aktív SIM-kártyák száma alapján számított piaci részesedés 31,03% volt 2014 második negyedévének végén.
- A mobilinternet-ügyfelek száma a 2013 második negyedévi 803 ezerről 253 ezerrel, 1 057 000 főre bővült, ami 31%-os növekedésnek felel meg.