Az online ajánlórendszerek fejlesztésével és értékesítésével foglalkozó magyar Gravity R&D partnerségi megállapodást kötött a világ egyik legnagyobb Youtube klónjaként ismertté vált Dailymotionnel.
A megállapodás alapján a Dailymotion S.A-nak a Gravity R&D Ztr. nyújt virtuális profil készítésen alapuló tartalom kiajánló szolgáltatást - nyilatkozta az MTI-nekTikk Domonkos, a cég alapítója és vezérigazgatója. A szolgáltatás lényege, hogy a megnézett videókhoz valamilyen módon a felhasználó számára releváns tartalmakat ajánl ki a magyar készítésű szoftver - magyarázta.
A cég közleménye szerint a 2007-es alapítású Gravity R&D sikerét 2009-ben a világ egyik legrangosabb online ajánlórendszer versenyén, a Netflix Prize-on holtversenyben elért első helye alapozta meg. A hirtelen jött globális ismertség segítette hozzá a Gravity-t 2009-ben az üzleti angyaloktól (induló vállalkozásokat támogató befektetőktől) és a Docler Holdingtól kapott befektetéshez, majd 2011-ben a PortfoLion Kockázati Tőkealap-kezelőtől kapott 300 millió forintos tőkeinjekció katalizálta tovább a terjeszkedést - írták.
A Gravity a budapesti központ mellett leányvállalatot alapított Tokióban, emellett képviselettel rendelkezik Londonban, San Joséban és Moszkvában. A cég 2014-ben tovább terjeszkedne a nemzetközi piacon; ennek megfelelően számos fejlesztő, értékesítő és marketing specialista felvételét tervezik.
A Gravity R&D Ztr. 2012-ben elért árbevétele 148millió forint volt, 2013-ban 254 millió forint. Nyereséget 2014-ben fog először realizálni, a tervek szerint több mint 10 millió forintot, 400 millió forintos árbevétel mellett. A cégben 2012 óta 25-30 ember dolgozik.