Július elsején indult Nemzeti Mobilfizetési Rendszer, amely országosan egységes platformon biztosítja a közterületi mobilparokási szolgáltatást és az autópálya használati díj mobilfizetését. A rendszert üzemeltető Nemzeti Mobilfizetési Zrt. (NMF) rendszerén keresztül a bevezetést követő első hónapban megközelítőleg 1,2 millió mobilparkolási tranzakció, illetve 123 ezer autópálya matrica, és HU-GO viszonlyati jegy vásárlás valósult meg.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. a július 1-től országosan egységes rendszerrel, hat viszonteladó partnere (Vodafone, Telekom, Telenor, Evopay, Mpark, Barion) közreműködésével biztosítja Magyarország valamennyi fizetős közterületi parkolási övezetében a mobilparkolási szolgáltatást, valamint ezen a platformon keresztül az autópálya használati díj mobilfizetését.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. júliusi üzemi statisztikai adatai:
- Összes mobilparkolási tranzakció száma (alkalom): 1 184 000
- Össszes parkoló ellenőri lekérdezések száma (alkalom): 1 104 000
- Összes mobilparkolásból származó forgalom (Ft): 506 millió
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati vásárlások száma (alkalom): 123 ezer
- Összes autópálya e-matrica és HU-GO viszonylati jegy származó forgalom (Ft): 421 millió
Veres Mihály, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. vezérigazgatója szerint a rendszer kiválóan vizsgázott elindulásának első hónapjában. Elmondta, hogy a közel 1,2 millió mobilparkolási és 150 ezer e-matrica vásárlási tranzakciót jelentősebb, az autósok számára kényelmetlenséget okozó fennakadás nélkül tudták kiszolgálni. „Az állami koordinációval és piaci szereplőkkel megvalósított rendszer eredményeként, Magyarországon kínálati piac valósult meg a mobilparkolás terén, a felhasználók összesen hét szolgáltató közül választhatják ki mobilparkolási szolgáltatójukat, egyúttal az egységes rendszernek köszönhetően átláthatóvá vált az önkormányzatok számára a mobilparkolásból származó bevétel is.” – nyilatkozta .