Profilbővítési céllal autóipari fedélzeti szoftverek fejlesztésére szakosodott amerikai vállalatot vásárolt meg az iGO navigációs alkalmazásról ismert magyar NNG.
Az NNG a 2008-as stratégiaváltása keretében a kézi navigációs készülékekről az autóipari navigációs megoldások fejlesztésére helyezte át tevékenysége súlypontját. A váltás sikeresnek bizonyult, az elmúlt években meredeken javultak a vállalat pénzügyi mutatói és mostanra bevételének közel 80 százalékát már az autóipari navigációs megoldások adják. Az NNG ennek köszönhetően elnyert egy rangos európai szakmai díjat is, az European Business Awards (EBA) "Az év növekedési stratégiája" díját.
A közlemény szerint a sikeres stratégiaváltás eredményeképpen mostanra a tíz legnagyobb autógyártóból hét NNG terméket használ.
Az NNG vezetése az autóiparban rejlő további lehetőségek kiaknázása céljából az autóipari fedélzeti szoftverek tervezésében és prototipizálásában 14 éves tapasztalattal rendelkező, az AT&T, a General Motors és a Mitsubishi Electric vállalatokkal szoros együttműködést folytató georgiai székhelyű nFuzion megvásárlása mellett döntött.
A társaság az nFuzion megvásárlásával két új képviseleti irodára tett szert az Egyesült Államokban, ezáltal az iGO termékek képviseleteinek száma tízre emelkedett a világ nyolc országában. Az nFuzion augusztus eleje óta az NNG leányvállalataként működik.
Az NNG (előző nevén Nav n Go Kft.) az MTI érdeklődésére nem közölt pénzügyi adatokat. A nyilvánosan elérhető adatok alapján a társaság nettó árbevétele, forint alapon számolva tavaly a 2012-es üzleti évhez képest 50,5 százalékkal, 16,885 milliárd forintra nőtt. Az adózott eredmény a 2012-es 2,951 milliárd forintról 4,778 milliárd forintra emelkedett. Tavaly év végén 520 alkalmazottat foglalkoztatott a vállalat, 2014 májusában a létszám elérte a 581-et. A vállalat a közeljövőben további 180 alkalmazott felvételét tervezi.