A technológia érzékelhetően segít az idősebbek életminőségének javításában. Már használnak szöveges kommunikációt gyermekeikkel és unokáikkal, sőt a videohívás egyre népszerűbb a korosabbak között is.
Az Ericsson ConsumerLab új, Amerikában készült tanulmánya leírja, hogy azok az idősek, akik használják a kommunikációs technológiát, informáltabbnak és fiatalosabbnak érzik magukat, az életüket gazdagabbnak tartják, és szorosabb kapcsolatban vannak másokkal és közvetlen közösségeikkel. Röviden: jobb az életminőségük.
A mai az első olyan idős korosztály, amelynek módjában áll a kommunikációs technológia szélesebb eszköztárának használata. A tanulmányból kiderül, a kommunikációs technológia használata olyan módon hidalja át a generációk közötti szakadékot, amilyenre a korábbi generációknál nem volt példa. A gyermekek és az unokák megoszthatják technológiai tapasztalataikat az idősebbekkel, taníthatják és a tanulásban támogathatják szüleiket és rokonaikat, ezzel teremtve meg kapcsolatuk közös alapját.
Ahogyan a technológia egyre inkább jelen van a mindennapi életben, egyre élesebb a digitális határ a generációk között, de az idősebb korcsoporton belül is: a többség még nem sajátította el az okostelefonok, táblagépek és új szolgáltatások használatát.
A gyermekek és unokák vannak a legnagyobb hatással azokra az idősekre, akik használni kezdik az új kommunikációs módszereket. A szöveges kommunikáció már erre a korosztályra is jellemző, nem csak a fiatalabbakra. Ez a fejlődés csökkenést hoz a hang- és e-mail-szolgáltatások használatában, hiszen az idősek számára is egyre nyilvánvalóbb, hogy a fiatalabb generációk előnyben részesítik a szöveges kommunikációt.
A nagyobb képernyő és a felhasználóbarát kezelőfelület miatt a táblagépek vonzóak a 65–75 éves korosztálynak, és várhatóan tovább növelik majd népszerűségüket ebben a generációban.
Az idősebb generáció kapcsolódása (Connecting the Senior Generation) címet viselő jelentés eredményei részletesen itt olvashatók.
hirado.hu / fotó: Ericsson