Tavalyhoz képest idén nyáron is többen választották közterületi parkolási díj kifizetésére a különféle mobilfizetési megoldásokat. Az egységes mobilparkolási rendszer július 1-jén lépett működésbe, azóta komolyabb üzemzavaroktól mentesen szolgálja ki az autósok mobilfizetési igényeit. Augusztus közepétől pedig, részben az új rendszernek köszönhetően, megoldódott az egyik legkellemetlenebb budapesti mobilparkolási probléma is.
A Nemzeti Mobilfizetési (NMF) Zrt. július elsején indította el a közterületi parkolás, az autópálya-használati díj és az e-útdíj mobilfizetését országosan egységes platformon keresztül biztosító Nemzeti Mobilfizetési Rendszert. Az elmúlt években egyre népszerűbb mobilparkolást júliustól nagyon megkönnyíti, hogy az állami tulajdonú NMF Zrt. koordinációs szerepvállalása eredményeként nő a verseny, új piaci szereplők nyújthatnak országos mobilparkolási szolgáltatást. Egyrészt a mobilparkolási szolgáltatást nyújtó cégek növekvő számának, másrészt az új, innovatív mobilfizetési megoldásoknak, harmadrészt pedig az új, országosan egységes mobilparkolási rendszer megbízható működésének köszönhetően az autósok mobilparkolási hajlandósága idén is növekedett; a tavaly júliusi és augusztusi adatokhoz képest mintegy 14%-kal.
Augusztus hónapban több mint 1,1 millió mobilparkolási tranzakció, illetve 120 ezer autópálya matrica, és HU-GO viszonylatijegy-vásárlás valósult meg.
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. augusztusi üzemi statisztikai adatai:
A Nemzeti Mobilfizetési Zrt. július–augusztusi (két havi) üzemi statisztikai adatai:
Az új rendszer a fővárosi autósok egyik legnagyobb problémáját, az úgynevezett „átparkolást” is megoldja, miután Budapest Főváros Közgyűlése elfogadta a parkolási rendelet módosítását, amely augusztus 15-től hatályba is lépett. A kerületek közötti zónahatároknál fordul elő sűrűn, hogy az autósok az utca egyik oldalán parkolnak, az utca másik oldalán vett jegyükkel viszont egy másik zónára indítják el a mobilparkolásukat, ami eddig bírságot vont maga után. A fővárosi parkolási rendelet módosítása lehetővé teszi a kerületek parkolási társaságai közötti utólagos elszámolást, a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. rendszere pedig képes a zónák közötti „átparkolás” problémáját kezelni, ezért augusztus 15-e óta nem kapnak bírságot az azonos parkolási díjú zónák között tévedésből „átparkoló” autósok.
A Rendszerhez, illetve a Nemzeti Mobilfizetési Zrt. viszonteladói hálózatához ősszel négy új viszonteladó partner csatlakozik, köztük a legkényelmesebb, GPS-alapú automata parkolási megoldást nyújtó szolgáltató is, így az autósok már tíz szolgáltató közül választhatják ki a számukra legmegfelelőbb mobilparkolási partnert.
Az országosan egységes mobilparkolási rendszer stabil és megbízható működését mutatja továbbá, hogy a Nemzeti Mobilfizetési Zrt-t az elmúlt hónapokban több önkormányzat és magántársaság kereste meg, a tulajdonukban lévő parkolók mobilfizetéssel történő szolgáltatási ellátása iránt érdeklődve. A Társaság az esetleges további igények kielégítése érdekében a Nemzeti Mobilfizetési Rendszert már a július 1-jei elindítása előtt úgy alakította ki, hogy az külön bővítés nélkül is ki tudjon szolgálni újabb csatlakozókat. A rendszerhez elsőként a Debrecen Megyei Jogú Város által üzemeltetett Nagyerdei Stadion 198 férőhelyes mélygarázsa csatlakozott, ahol azóta a Nemzeti Mobilfizetési Rendszeren keresztül valósul meg a mobilfizetéses parkolás.