Az Apple új fizetési megoldása kényelmesebbé teszi a pénzkezelést

forrás: Prím Online, 2014. szeptember 10. 14:22

Az Apple kedden bemutatta az új iPhone 6 készüléket, amely az előzetes várakozásoknak megfelelően tartalmazza az NFC technológiát, ami képessé teszi a készüléket mobilfizetések megvalósítására. A K&H Bank szerint az új technológiával egy olyan eszköz kerül az emberek kezébe, ami még egyszerűbbé teszi a pénzügyek mobileszközön keresztül való kezelését. Ami pedig az újítás mögött is állandó, az a biztonságos bankrendszer.

A keddi bemutatón az Apple megerősítette a korábban kiszivárgott híreket, miszerint az iPhone 6 NFC chippel rendelkezik, ami a készülékbe integrált fizetési rendszer alapja. Az Apple Pay szolgáltatás az iTuneshoz rögzített bankkártya mellett újakkal is használható. A Visa, a MasterCard és az American Express is támogatja az új megoldást. A fizetési adatokat titkosítva tárolják, tokeneket használ a rendszer egyszeri kódokkal, a telefon kártyaadatokat nem tárol. Minden információt kizárólag a felhasználó, a kereskedő és a bank láthat, az Apple nem. A készülék elhagyása esetén a kifizetések felfüggeszthetőek, a bankkártyát nem kell lemondani.

 



Ezzel egy olyan eszköz kerül az emberek kezébe, ami még egyszerűbbé teszi a pénzügyek mobileszközön keresztül való kezelését. Mivel nem szükséges új applikációt telepíteni, várhatóan még többen fogják a fizetésnek ezt az egyszerű, kézenfekvő módját választani.

Az Egyesült Államokban a hat legnagyobb bank és 22 000 kereskedő támogatja a rendszert. Európában csak később kezdik árusítani a készüléket. Az Apple az előzetes hírek szerint 70-80 millió iPhone 6-tal várja a startot, és decemberig legalább ennyit gyártanának le a phabletekből.

A K&H Bank szerint az iPhone 6 és  a hasonló megoldások segíthetik a mobilfizetés elterjedését. „Célunk, hogy ügyfeleinket minden helyzetben gyorsan, ugyanakkor biztonságos körülmények között szolgáljuk ki. Az új fizetési megoldás az okostelefonban lehetővé teszi, hogy az ilyen alkalmazással rendelkező ügyfelek egyszerűen, készülékük segítségével rendezhessék számlájukat. Ami elengedhetetlen a háttérben, az a fajta biztonság, amelyet a pénzintézetek biztosítanak a pénzforgalom kezelésében. Így az ügyfelek a megszokott színvonalú szolgáltatást kapják egy még kényelmesebb környezetben” – mondta dr. Bába Ágnes, a K&H Bank lakossági üzletágért felelős vezérigazgató-helyettese.