Több vezető autógyártó cég is kipróbálja magát a repülő autók fejlesztése terén. A cél olyan megoldást találni, amely egyesíti a földi és légi közlekedést. Az Impress Magazin ír arról, hogy a myCopter már EU támogatást is kapott a project megvalósítására.
A nagyvárosok egyre nagyobb kihívással néznek szembe földi közlekedés zsúfoltsága miatt. A jövő évtizedeinek egyik legnagyobb erőfeszítése az lesz, hogy olyan megoldást találjanak, amely egyesíti a földi és légi közlekedést.
A myCopter fejlesztői úgy vélik, ki kellene építeni a személyes légi közlekedés rendszert PATS (Personal Air Transport System), amely egyrészt költséghatékonyabb lenne a jelenlegi közlekedésnél, másrészt le tudná győzni a földi közlekedéssel járó egyre nagyobb környezeti terhelését is.
A project első lépésben azt tűzte ki céljául, hogy olyan járműveket, (PAVs – Personal Aerial Vehicles) fejlessszenek ki, melyek alkalmasak a rendszer függőleges légifolyosón való zavartalan közlekedésre. Az elképzelés szerint az első prototípusok csak városi környezetben, kis magasságban közlekednének.
E szerint a myCopter járművek automatavezérléssel közlekednének, amely azt jelenti, hogy részben vagy teljesen földi légi forgalomirányítás nélkül működnének. A jelenlegi légi forgalmat sem zavarnák, ugyanis az ellenőrzött légtéren kívül járnák útjukat.
A myCoptert nemsokára közelebbről is megismerhetik az érdeklődők. A nagyszabású terv megvalósításához, és a technológiai fejlesztéshez EU támogatást is kaptak, így az elmúlt 4 év nagy technológiai áttöréseit 2014. november 20-án a nagyközönség elé tárják a nyilvános myCopter Project Napon, Németországban (Aerospace Center, Braunschweig).