Dinamikusan bővül a vállalati internet piac

, 2000. szeptember 7. 09:57
A TNS Interactive - a Taylor Nelson Sofres Modus Kft. internetes kutatásokra szakosodott részlege - júniusban, idén immár második alkalommal készítette el InterBusiness nevű kutatását.
Az InterBusiness egy negyedévente ismétlődő, barométer jellegű kutatás, amelynek célja, hogy figyelemmel kísérje, illetve előre jelezze a hazai internet piacon és az elektronikus kereskedelem területén zajló változásokat.

Jelenleg a 10 fő feletti vállalatok 68%-a rendelkezik internet-hozzáféréssel, így összesen 23-26 ezer olyan cég tevékenykedik, amely hozzáfér a világhálóhoz. Negyedévvel ezelőtt ez az arány 53% volt, tehát a növekedés gyors, mintegy 15 százalékpontos. Három hónapja az internettel nem rendelkező cégek 32%-a nyilatkozott úgy, hogy fél éven belül csatlakozni kíván a világhálót elérők táborához, így növelvén az internetezők táborát 15%-kal, 68%-ra. A három hónappal későbbi adatfelvétel azt bizonyítja, hogy a cégek előbbre hozták beruházásaikat, hiszen 3 hónap alatt megvalósult a fél évre előre jelzett penetrációs szint. Ez a dinamikus növekedés főleg a kisvállalatoknak köszönhető, melyek még az intenzív növekedés fázisában vannak és a világhálóhoz való hozzáférés szempontjából megközelítették a középvállalatokat, míg a nagyvállalati piac 90% feletti penetrációjával már telítettnek tekinthető.

Jelenleg a cégek 38%-a rendelkezik saját honlappal, negyedévvel ezelőtt ez az arány 31%-os volt, tehát a növekedés töretlenül halad tovább. A vállalati web lapok száma 1998-ig évente közel megháromszorozódott, majd ekkor az ütem lelassult, és azóta duplázódásról beszélhetünk. Amennyiben az első és a második negyedéves adatok alapján is alátámasztott növekedési ütem folytatódik, akkor az év végére körülbelül 49%-os lesz a web lappal rendelkező cégek aránya, vagyis minden második cég már képviseltetni fogja magát a világhálón.

A kutatás háttéradatai:

Az első negyedéves adatfelvétel 2000 márciusában, a második negyedéves adatfelvétel pedig 2000 júniusában történt. Országos reprezentatív mintán több mint 500 interjú készül negyedévente 10 fő feletti vállalatok vezetőivel, gazdasági döntéshozóival. A minta összetétele: 200 kisvállalat (10-49 fős), 200 középvállalat (50-299 fős) és 100 nagyvállalat (300 fő feletti). Az ismertetett eredmények reprezentatívnak tekinthetők a 10 fő feletti vállalatokra tevékenységi kör és regionális elhelyezkedés szerint.

Internet Szeminárium, 2000. szeptember 28.

További internettel és elektronikus kereskedelemmel kapcsolatos kutatási eredményeket és online piackutatási módszerek gyakorlati tapasztalatait mutatja be a TNS Interactive 2000. szeptember 28-i rendezvényén a Thermal Hotel Héliában. A szeminárium több érdekes témát is érint: az internet magyar gazdaságra gyakorolt hatásán belül részletesen foglalkozunk az online és offline termékek, illetve szolgáltatások összehangolásával, a vállalatok Interneten keresztüli szolgáltatásbővítésének lehetőségeivel, az online marketingkommunikáció hazai fejlődésével, és nem utolsó sorban az online piackutatás új eszközeivel. Az előadások során mindezt esettanulmányokkal, gyakorlati példákkal támasztjuk alá, hogy az elhangzottakat a résztvevők könnyebben hasznosíthassák saját vállalatuknál, mindennapi munkájuk során is.

A szemináriumon való részvétel a sajtótól előzetesen, szeptember 15-ig regisztrálók számára ingyenes.

További információ és regisztráció a http://www.modus.hu címen.