Ilyen - információim szerint - jelenleg egy van: a Forma-1.
A 300 km/óra sebességgel száguldó autók tulajdonképpen időt sem hagynak arra, hogy szemügyre vehessük a Bull, a Canon, a CA vagy a Compaq emblémáját, mégis egyre több informatikai cég küzd azért, hogy a sebességről rájuk (is) asszociáljon mindenki, hozzájárulhasson a versenyautók még kiválóbb eredményeihez, az autóversenyzők pedig egy kis reklámfogással hozzájáruljanak az ő eredményeikhez.
A sajtóanyagok pedig ezután kezdődhetnek így is: "A Forma-1 szenzációja, Jenson Button is ott volt a londoni Piccadillyn, a világ leggyorsabb üzleti számítógépének bemutatóján. ő rántotta le a leplet - egy kockás zászlót - a Compaq új "versenyautójáról", amelyet az e-business motorjául szánnak, és amely biztosítja a gyorsan bővülő vállalkozások, például a mobil- és az internetes cégek által igényelt óriási számítástechnikai teljesítményt."
Az idézet még egy nyári sajtóanyagból származik, de hát nem hiányozhatott - legalább fotószinten - a BMW-Williams versenyutó a Compaq múlt heti sajtótájékoztatójáról sem, és bár mi beszámolónkat nem ennek az első szimbolikus slide-nak, hanem az ezt követő számoknak szenteltük, itt és most hadd említsük meg ezt is, különösen annak fényében, hogy ezen a héten a Computer Associatestől is érkezett egy Forma-1-es hír.
Hogy a cigarettagyárak után miért éppen az informatikai cégek állnak sorba a Forma-1-es versenyzők előtt reklámlehetőségekért? Nos, talán azért, mert ebben a sportban nemcsak a győztes jelképezi a sebességet, itt mindenki gyors, mindenki mindig versenyben van az elsőségért
Épp ezért a Forma-1 a konjunktúra jelképe: az IT-ipar szárnyal, függetlenül attól, hogy a technológiai indexek olykor-olykor megbicsaklanak-e, vagy sem
A Nasdaq mellé én ezt is bevenném a konjunktúramutatókba Érdemes nézni a matricákat: amíg az IT-cégek szaporodnak a versenyutókon, nincs baj